دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 56146

عفونت‌های ویروسی حاد در دوران نوزادی باعث فلج شدن و از كارافتادگی بخشی از سیستم دفاعی بدن می‌شوند. این وضعیت در نهایت خطر ابتلا به آسم را در سنین بالاتر افزایش می‌دهد.

عفونت‌های ویروسی حاد منجر به آسم می‌شوند

سلامت نیوز : پزشكان آمریكایی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه عفونت‌های ویروسی حاد و خیلی شدید در نوزادان و خردسالان می‌توانند موجب بروز آسم شوند.این پزشكان می‌گویند: عفونت‌های ویروسی حاد در دوران نوزادی باعث فلج شدن و از كارافتادگی بخشی از سیستم دفاعی بدن می‌شوند. این وضعیت در نهایت خطر ابتلا به آسم را در سنین بالاتر افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آزمایشات جدید از سوی این پزشكان نشان داده است كه عفونت‌های حاصل از ویروس سینسیتال دستگاه تنفسی (RSV)، توانایی سلولهای دفاعی بدن را برای كاهش التهاب در مجاری ریوی دچار اختلال می‌كند.این پزشكان كه نتایج بررسی‌های خود را در مجله تخصصی نیچر مدیسین، منتشر كرده‌اند خاطرنشان كردند كه یافته جدید راه را برای دستیابی به روشهای موثر در پیشگیری از آسم هموارتر خواهد ساخت.

به گفته این متخصصان در مطالعات قبلی نیز ارتباط بین ابتلای مكرر به عفونت‌های ریوی و افزایش خطر ابتلا به آسم در سنین بالاتر مشخص شده بود.به گفته پزشكان، التهاب بخش مهمی از فرآیند مقابله با عفونت در بدن است اما در بیماران آسمی مواد شیمیایی معمولی و بی ضرر موجود در هوا مثل گروه گل‌ها و ذرات غبار می‌توانند باعث بروز واكنش‌ها التهابی ناخوشایند و غیرعادی شوند. این وضعیت نفس كشیدن را برای فرد مبتلا به آسم دشوار می‌سازد و روی كیفیت زندگی بیمار تاثیر نامطلوبی بر جای می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha