دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 56147
سلامت نیوز : به گفته رییس بیمارستان فارابی، عفونت ناشی از استفاده از لنزهای طبی و رنگی ممكن است منجر به پیوند قرنیه و یا حتی تخلیه چشم شود.

دكتر محمود جباروند در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: اولین عارضه استفاده از لنزهای رنگی عفونت است كه بسیار خطرناك بوده و به درمان‌های طولانی مدت نیاز دارد.وی ادامه داد: اگر پس از ابتلا به عفونت چشمی، درمان‌های دارویی پاسخگو نباشد، ممكن است فرد به پیوند قرنیه نیاز داشته باشد و اگر برای درمان دیر اقدام شود، ممكن است عفونت به تخلیه چشم منجر شود.

به گفته این فوق تخصص پیوند قرنیه، استفاده از همه لنزها فقط باید با تجویز پزشك صورت بگیرد و حتی متخصصین اپتومتری هم حق تجویز لنز را ندارند، زیرا بیماری‌های چشم را تنها چشم پزشك‌ها می‌توانند شناسایی كنند.رییس بیمارستان فارابی در خصوص استفاده از لنزها در مواقع ضروری، اظهار كرد: استفاده از لنزهایی كه اكسیژن را به خوبی به سطح چشم برسانند و رطوبت بالایی داشته باشند، نسبت به دیگر لنزها بهتر است.

وی تاكید كرد: استفاده از لنزهای طبی در مواقع لزوم منعی ندارد اما استفاده از لنزهای رنگی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.عضوهیات علمی دانشگاه تهران افزود: كسانی كه نه می‌توانند از عینك استفاده كنند و نه می‌توانند اعمال جراحی عیوب انكساری را انجام دهند، می‌توانند با تجویز پزشك از لنزهای طبی استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha