دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 56149

سلامت نیوز : پزشكان در یك مطالعه جدید تاكید كردند گیاه دارویی جینكو بیلوبا كه مصرف آن در طب سنتی چین متداول است تاثیری در پیشگیری از آلزایمر ندارد.این گیاه به صورت مكمل‌های دارویی «او تی سی» (داروی غیر نسخه‌ای) در بازار عرضه می‌شود و به عنوان یك تقویت كننده ذهنی و حافظه‌ای شناخته شده است. پزشكان فرانسه در یك مطالعه بزرگ روی مكمل گیاهی جینكو دریافته‌اند افرادی كه دو نوبت در روز دوز مشخصی از این مكمل را مصرف می‌كنند هیچ مصونیتی در برابر بیماری آلزایمر پیدا نمی‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ كارشناسان علوم پزشكی فرانسه در این مطالعه كه شرح آن در مجله «لانست نورولوژی» منتشر شده تاكید كردند افرادی كه به امید پیشگیری از آلزایمر از این مكمل گیاهی مصرف می‌كنند در واقع پول خود را هدر می‌دهند و به نتیجه‌ای كه انتظار دارند، نمی‌رسند.

جس اسمیت یكی از سخنگویان انجمن آلزایمر انگلیس در این رابطه خاطرنشان ساخت‌: تا مدت‌ها امیدوار بودیم كه جینكو معجزه‌ای برای پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل باشد اما متاسفانه مطالعات انجام شده در سالهای اخیر ثابت كرد كه گیاه جینكو در پیشگیری از این بیماری و یا حتی كاهش علائم آن هیچ تاثیری ندارد.این یافته حاصل آزمایشات متخصصان علوم پزشكی بیمارستان كاسلاردیت فرانسه است كه طی یك دوره پنج ساله روی 2854 داوطلب 70 ساله و بزرگتر انجام گرفت. در آمریكا نیز گروهی دیگر از پزشكان در مورد اثرات جینكو روی آلزایمر به نتایج مشابه دست یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha