سلامت نیوز : عضو هیات علمی انجمن علمی اپتومتری گفت: تا سال 95 نزدیک به 27 میلیون جمعیت بالای 40 سال خواهیم داشت و این نشان دهنده تعداد زیاد افراد برای استفاده از عدسی‌های تدریجی است.

فرهاد صحرایی در گفت وگو با ایسنا گفت: افرادی که چشم‌های آنها ضعیف است اصلاح چشم آنها با عینک انجام می‌گیرد، ولی در افراد بالای 40 سال به جز عینک، نیاز به عینک دیگر برای مطالعه و فعالیت‌هایی است که در فاصله نزدیک انجام می‌گیرد.وی افزود: عدسی‌های تدریجی در عینک قابل نصب بوده و با همین یک عدسی می توان وضوح تصویر را در تمامی فواصل تامین کرد. جمعیت کشور روبه مسن شدن است و تا سال 95 نزدیک به 27 میلیون جمعیت بالای 40 سال خواهیم داشت و این نشان دهنده حجم زیاد افراد برای استفاده از این عدسی‌ها است.

صحرایی تصریح کرد: این نوع عدسی‌ها انواع مختلفی دارند و بر اساس شغل فرد، وضعیت عیوب انکساری و یک سری خصوصیات دیگر تعیین کننده این است که چه نوع عدسی با چه فریمی نیاز است تجویز شود تا بهترین کارایی را برای فرد داشته باشد.این اپتومتریست اظهار کرد: در برخی از افراد با توجه به نوع خاص عیوب انکساری یا مشکلات هماهنگی عضلات نباید از این عدسی ها استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha