سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: پزشک خانواده در 4 منطقه شهر جدید هشتگرد، گرمدره، اشتهارد و نظرآباد در استان البرز بصورت رسمی اجرا می‌شود.دکتر محمد حسن ناصری ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با سلامت و به منظور دستیابی به عدالت در سلامت، برنامه پزشک خانواده شهری در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی ادامه داد: در این برنامه، پزشك عمومی و تیم وی علاوه بر مسوولیت كامل سلامت افراد تحت پوشش، پس از ارجاع به سطوح تخصصی مسوولیت پیگیری وضعیت بیمار را نیز به عهده دارد. لذا، یكی از مهمترین وظایف پزشك خانواده ارائه خدمات و مراقبتهای اولیه بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز افزود: در هر شهر هر خانوار بر اساس نظر سرپرست خانوار، یکی از پزشکان خانواده نزدیک محل سکونت را به عنوان پزشک خانواده انتخاب و نزد او ثبت نام خواهد کرد. لازم به ذکر است، خانوارها باید پزشک خانواده خود را از بین پزشکانی انتخاب کنند که حداکثر در فاصله 1،5 کیلومتری محل زندگی ایشان مستقر هستند و هر خانوار در طول یک سال می‌تواند 2 بار پزشک خانواده خود را تغییر و نزد پزشک خانواده دیگری ثبت نام کند.

قائم مقام وزیر در استان با اشاره به اهداف پزشک خانواده اظهار داشت: در واقع می‌توان هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده را تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانست که اجرای دقیق آن گام مهمی در تحقق عدالت در سلامت است.

وی افزود: از دیگر مزایای این طرح مترقی سلامت، اصلاح نظام بیمه‌ای کشور و حذف افراد دو تا سه دفترچه‌ای، هدفمند شدن ارجاع به پزشکان متخصص و راهبردی شدن خدمات بیمه‌ها است و اگر بلوک بندی و توزیع بیماران بصورت درست انجام شود، قطعا درآمد پزشکان به ویژه پزشکان عمومی عادلانه‌تر شده و از پراکنده کاری آنان نیز جلوگیری می‌شود و بالطبع پیگیری وضعیت سلامت بیماران با این روش نظام مند خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر برنامه بصورت وسیع در حال اجرایی شدن است و ما در مرحله ثبت نام از پزشکان عمومی هستیم و بیش از 53 درصد از پزشکان مورد نیاز برای اجرای برنامه پزشک خانواده استان البرز از طریق سامانه الکترونیک و یا بصورت حضوری ثبت نام کرده‌اند.دکتر ناصری ضمن اعلام خبر آغاز این برنامه در استان البرز گفت: بعد از اجرای برنامه پزشک خانواده در بخش‌هایی از 4 منطقه شهر جدید هشتگرد، گرمدره، اشتهارد و نظرآباد به صورت رسمی، این برنامه در سایر مراکز استان البرز اجرا می‌شود و امیدوارم برای به ثمر نشستن این برنامه ملی همه دست به دست هم داده و تمام سعی و تلاش خود را برای اجرای صحیح این برنامه انجام دهیم تا مردم از اهداف بزرگ و عدالت محور این برنامه برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha