سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 56162

سلامت نیوز : یک کارشناس ارشد آموزش بیماری‌های داخلی جراحی گفت: برای ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی، تلاش پزشکان و کادر درمانی باید درجهت حذف حتی یک خطا باشد.

مقدم در گفت وگو با ایسنا ، گفت: تلاش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی باید در جهت کاهش خطاهای بیمارستانی باشد. برخی مشکلات بیماران بعد از بستری در بیمارستان و انجام اقدامات تشخیصی و درمانی به بیمار اضافه می‌شود.وی افزود: هر تزریق خونی که منجر به عارضه شود و هر دارو و روندهای تشخیصی که ضروری نبوده مانند آندوسکوپی و باعث عوارض در بیمار شده است جزو خطاهای بیمارستانی است. گاهی وقتی فرد در بیمارستان بستری می‌شود هیچ عفونتی ندارد ولی بعد از مدتی چه از طریق دستگاه گوارش و پوست یا چشم مبتلا به عفونت بیمارستانی می‌شود.

مقدم تصریح کرد: اقدامات کادر درمانی در بیمارستان باید به گونه‌ای باشد که حتی یک خطا نیز صورت نگیرد. به عنوان مثال سوند مثانه تا جایی که ممکن است نباید استفاده شود و یا به محض عدم نیاز آن را خارج کنیم تا از ابتلای فرد به عفونت جلوگیری شود.وی با بیان اینکه امروزه تاکید پزشکی نوین مبتنی بر شواهد، بیشتر روی ایمنی بیمار است، اظهار کرد: تا به امروز به روندهای تشخیصی توجه بیشتری می‌شده است مثلا ساخت دستگاه‌های جدید ام آر آی ولی بعدها به این نتیجه رسیدند که آیا این همه عکسبرداری نیاز است و چه عوارضی را در پی دارد.

این کارشناس ارشد آموزش بیماریهای داخلی جراحی اظهار کرد: همکاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در مورد حساس بودن آنها به امر ایمنی بیمار در ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha