سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 56166

سلامت نیوز :  سازمان غذا و داروی آمریكا، قرص Xtandi را برای مقابله با سرطان پیشرفته پروستات در مردان كه با وجود تلاش‌های پزشكی مهم در سال‌های اخیر شایع‌تر شده، تایید كرد.

این دارو تولید شركت Mediration است و برای بیمارانی تجویز می‌شود كه تاكنون تحت شیمی‌ درمانی با داروی docetaxel و میانجی‌های محدود‌ كننده تستوسترون قرار گرفته‌اند.پزشكان به طور معمول برای كنترل سرطان پروستات از دارو درمانی یا جراحی برای محدود كردن تستوسترون استفاده می‌كنند چون این هورمون می‌تواند به رشد تومورهای سرطانی كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق آمار برآورد شده از سوی انستیتو ملی سرطان آمریكا، پیش‌بینی می‌شود كه در سال جاری میلادی (2012) سرطان پروستات در بیش از 241 هزار مرد تشخیص داده شده و 28 هزار و 170 نفر نیز بر اثر ابتلا به این سرطان جان خود را از دست بدهند.داروی Xtandi برای مقابله با سرطان پیشرفته پروستات بر اساس نتایج حاصل از یك مطالعه جدید روی 1200 بیماری كه از این دارو یا یك دارونما استفاده می‌كنند، مورد تایید قرار گرفت.

در آزمایشات فوق معلوم شد بیمارانی كه از این دارو استفاده كرده‌اند به طور متوسط پنج ماه بیشتر از بیمارانی كه دارونما مصرف‌ كرده‌اند، عمر می‌كنند.یك شركت ژاپنی برای تولید انبوه این دارو در كنار شركت اصلی تولید كننده آن، داوطلب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha