سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 56180
سلامت نیوز :  در حالی كه كارشناسان نسبت به جدی بودن وقوع زلزله تهران هشدار می‌دهند، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به جزئیات نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران گفت: ‌مناطق ۱۲، ۱۰، ۹ و ۱۱ كه مناطق تهران قدیم محسوب می‌شود به دلیل شبكه معابر، نفوذ ناپذیر و نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ علیرضا جعفری با بیان این كه از سال ۸۵ تاكنون ۲۰ درصد از بافت فرسوده را نوسازی كردیم و این در حالی است كه در این مدت درصدی به بافت‌های فرسوده شهر افزوده شده است، افزود: ‌متاسفانه ساختمان‌های نوساز ما مقاوم نیست، اگر بخواهیم میزان مقاومت ساختمان‌ها را در برابر زلزله ارزیابی كنیم باید خسارت‌های ناشی از این حادثه را بدانیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران خاطرنشان كرد: بسیاری از ساختمان‌های ما به دلیل نداشتن پایداری و ایستایی در زمان زلزله تخریب می‌شود، البته خسارت ناشی از زلزله به دلیل نبود دسترسی و امكان ارائه خدمات امداد و نجات بعد از زلزله بحث دیگری است چرا كه معابر شهر باریك و تنگ است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این كه مناطق جنوب تهران در برابر زلزله آسیب‌پذیر است، گفت: ‌مناطق ۱۷، ۱۰، ۱۲، ۱۱، ۱۶، ۱۵، ۱۸ و بخشی از مناطق ۱۳، ۷، ۱۴ و ۸ به دلیل وجود بافت‌‌های ناپایدار در برابر زلزله آسیب‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha