سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 56201

برای استفاده از برخی میوه‌ها باید ترفندهایی به كار بست كه ممكن است همگان آن را ندانند و نتیجه خریدشان، غرغر عیال(!)، كثیفی دست‌ها، یا حتی به كشتی گرفتن با میوه نگون‌بخت منجر شود!

میوه‌ خورها بخوانند
سلامت نیوز : برای استفاده از برخی میوه‌ها باید ترفندهایی به كار بست كه ممكن است همگان آن را ندانند و نتیجه خریدشان، غرغر عیال(!)، كثیفی دست‌ها، یا حتی به كشتی گرفتن با میوه نگون‌بخت منجر شود! اگر جزو این افرادید با دانستن نمونه‌های ذیل می‌توانید مهارتتان را نشان دهید.

نارگیل: الیاف نارگیل را جدا كنید تا لكه‌هایی همانند چشم بر پوسته آن ببینید. اگر پیچ‌گوشتی یا یخ‌خُردكن را روی آنها بگذارید و ضربه بزنید، نارگیل براحتی سوراخ می‌شود و می‌توانید آب یا شیره آن را در ظرف بریزید. پس از خالی كردن شیره، با چكش چند ضربه به پوسته بزنید تا به میوه خام یا سفیده نارگیل دسترسی یابید. برای صرف آن به صورت پخته نیز نارگیل را حدود 40 تا 50 دقیقه بجوشانید. پس از آن‌كه سرد شد، پوست نارگیل براحتی شكسته می‌شود.

آناناس: اگر آناناس بویی مطبوع دهد و برگ آن براحتی كنده شود، یعنی رسیده است. آن را از طول به دو نیم كنید. قسمت برگدار را ببُرید سپس یك برش طولی دیگر به آنها بدهید تا چهار قسمت حاصل شود. قسمت سفت درون میوه را جدا كنید. اكنون به شكل هندوانه می‌توانید پوست را جدا كنید و آناناس را قاچ‌قاچ‌شده مصرف كنید.

گردوی سبز: اگر به دستكش دسترسی ندارید، برای آن‌كه انگشتانتان حین پوست كندن گردوی سبز و تازه، سیاه نشود، دستتان را خیس كنید و با چكش ضربه‌ای بر آن بزنید. سپس در ظرفی پر از آب، پوست را از گردو جدا كنید.

گردوی قهوه‌ای: برای یكدست و درسته خارج كردن مغز گردو از پوست، روز قبل همه گردوها را در ظرف حاوی آب و نمك بخیسانید. پوست گردو نرم شده، براحتی می‌توانید مغزش را سالم و درسته خارج كنید.

رسیده كردن هلو و خرمالوی نارس: بعضی وقت‌ها در میان هلوها یا خرمالوهای خریداری شده، تعدادی میوه سفت و نارس هم وجود دارد. آنها را جدا كرده، در روزنامه یا پوششی كاغذی قرار دهید. گاز متصاعد شده از هلوها یا خرمالوهای موجود در این محفظه كاغذی سخت‌تر خارج شده، باعث افزایش انفعالات شیمیایی و سرعت گرفتن زمان رسیدگی میوه می‌شود.

موز: سعی كنید موز را به مقدار كم و اندكی نارس و سبز بخرید زیرا موز میوه‌ای است كه بسرعت رسیده و فاسد یا خراب می‌شود. در هر حال، موزها را یا از جایی آویزان كنید یا درون رول‌های آلومینیومی‌و فویل گذاشته در یخچال بگذارید تا زمان بیشتری سالم و بدون لك باقی بماند. به یاد داشته باشید موز در مجاورت كیوی، طالبی و خربزه زودتر خراب می‌شود.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha