سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 56209

سلامت نیوز : وزیر بهداشت با تاكید بر اینكه هیچ مشكلی در آب تهران وجود ندارد، گفت: كیفیت آب تهران مطابق با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت (WHO ) است.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار كرد: در گذشته آب تهران در دو منطقه شهرداری به شدت مشكل داشت و در سایر مناطق نیز مشكلات متوسط و خفیفی دیده می‌شد. بعد از این كه وزارت بهداشت نسبت به نیترات هشدار دادیم حدود 68 حلقه چاه آب كه مربوط به بخش خصوصی بود از رده خارج و چند دستگاه RO كار گذاشته شد؛ آب مناطقی كه نیترات بالا داشتند با آب سایر مناطق با هم مخلوط شدند تا درجه نیترات آب پایین بیاید. لوله‌كشی سد ماملو هم آغاز شد و در حال حاضر آب تهران از لحاظ نیترات از نظر ما مطلوب است.

وی با بیان این‌كه آب تهران مشكلی ندارد، اظهار كرد: كارهایی كه از وزارت بهداشت درخواست شده را وزارت نیرو انجام داده است و روابط بسیار خوبی بین وزارت نیرو و وزارت بهداشت حاكم است.دستجردی همچنین افزود:‌ سه دانشگاه نیز در تهران هستند كه دو دانشگاه از آن‌ها مامور بررسی آب هستند و هفته‌ای چند بار آب را در مناطق مختلف آزمایش می‌كنند، گزارشات را برای وزارت نیرو می‌فرستند و اگر مشكلی باشد فورا رسیدگی و حل می‌شود.

وزیر بهداشت با تاكید بر این‌كه خوشبختانه آب تهران از نظر نیترات مشكلی ندارد، درباره نگرانی مردم پیرامون مشتقات افزوده شده كلر در آب تاكید كرد:‌ آب تهران مطابق با استانداردهای WHO است. تمام مواد ضد عفونی‌ كننده مشتقات كلرهستند و ممكن است این موضوع وحشتی را در مردم ایجاد كند ولی این مواد برای ضدعفونی كردن و ضدباكتریایی كردن آب هستند واز نظر ما هیچ مشكلی وجود ندارد.

دستجردی همچنین با اشاره به تعامل خوب دانشگاه علوم پزشكی با وزارت نیرو و آبفای استان‌ها تصریح كرد: در برخی از مناطق روستایی كه مسئول آب روستایی خود شوراهای روستا هستند، مقداری مشكل وجود دارد كه آن‌ها هم با توجه به رصد مرتب و ارائه گزارش توسط دانشگاه‌ها، كلرزنی و ضد عفونی كردن به موقع انجام می‌شود و مشكلی نیست. برخی آب‌ها مشكلات سختی آب و املاح دارند.

وی افزود: با توجه به جریان سدها و كارهای وزارت نیرو، روابط دو وزارتخانه بسیار حسنه است و تعامل بسیار خوبی برقرار است. تا به حال موارد تخصصی‌ كه مدنظر وزارت بهداشت بوده، وزارت نیرو آن را قبول و اصلاح كرده است.وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان كرد كه آب را كاملا كنترل می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha