سرپرست مجتمع قضائی اطفال و نوجوانان گفت: بررسی جرائم نوجوانان و جوانان نشان می دهد رفتارهای پر خطر و خشن در میان این قشر افزایش یافته است.

ربابه قادری در گفتگو با مهر گفت : بررسی نحوه ارتکاب جرائم نشان می دهد نوجوانان امروز خشن تر و عصبی تر شده اند و به طور حتم یکی از عوامل این امر را باید در روابط خانوادگی جستجو کرد .

وی تصریح کرد: وضعیت خانوادگی نوجوانان بزهکار در دادگاه اطفال مورد بررسی قرار می گیرد که نتایج این بررسی  ها نشان می دهد ، اغلب آنان دارای مشکلات خانوادگی هستند و یا در محیط خانه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. بنابراین همواره به دنبال فرصتی برای بروز هیجانات درونی خود بوده اند.

قادری، همچنین فاصله نوجوانان از مسائل معنوی و فرهنگ های بیگانه را از جمله عوامل روی آوردن نوجوانان به رفتارهای پر خطر عنوان کرد و گفت : درصدی بالایی از رفتارهای پر خطر به علت تقلید از فیلم های خشن بروز می کند و این امری است که والدین ایرانی نسبت به آن بی توجه هستند .

سرپرست مجتمع قضائی اطفال و نوجوانان گفت : درصدی از جوانان بزهکار به علت ضرب و شتم با چاقو راهی کانون اصلاح و تربیت می شوند و این در حالی است که در اغلب موارد نوجوانان برای نشان دادن شخصیت مستقل خود مبادرت به استفاده از چاقو می کنند.

وی خاطر نشان کرد : کارشناسان همواره نسبت به بروز رفتارهای پر خطر در جوانان هشدار داده اند، اما اقدامی جدی برای مهار و کاهش این رفتارها در نسل جوان صورت نگرفته است و به طور حتم در صورت ادامه بی توجهی به خواسته های نسل، جوان بروز رفتارهای پر خطر در این نسل طی سالهای آتی وخیم تر خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha