یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5623

با توجه به ادامه بالا رفتن نرخ چاقی در آمریكا، محققان در بررسی‌های جدید پیش بینی كرده‌اند؛ تا سال 2015 ، 75 درصد از بزرگسالان آمریكایی به اضافه وزن و 41 درصد از آنها به چاقی مبتلا خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این پژوهش محققان در دانشكده بهداشت عمومی جان هاپكینز در بلومبرگ دریافته‌اند كه نسبت چاقی و اضافه وزن در امریكا با یك نرخ متوسط طی 30 سال گذشته در هر سال از 3/0 تا 8/0 درصد افزایش یافته است.

این پژوهش نشان می‌هد كه به طور كلی نسبت چاقی در امریكا از 13 درصد در دهه 1960 به 32 درصد در سال 2004 افزایش یافته است.

این تیم تحقیقاتی خاطر نشان كرد كه عدم تناسب و توازن در نرخ چاقی در میان اقلیت‌ها و قشرهای سطح پایین اجتماعی - اقتصادی در امریكا، شامل زنان و كودكان سیاه پوست اسپانیایی، زنان و كودكان آمریكایی مكزیكی الاصل، زنان سفید پوست و مردان سیاه پوست از قشر پایین اجتماعی - اقتصادی، ساكنان جزایر اقیانوس آرام و آمریكایی‌های بومی وجود دارد.

یوفا وانگ، استادیار دپارتمان بهداشت بین المللی در دانشكده بهداشت عمومی جان هاپكینز در این باره خاطرنشان كرد كه نرخ چاقی در آمریكا طی 3 دهه گذشته تا سطح هشدار دهنده‌ای افزایش یافته است.

وی همچنین هشدار داد كه چاقی یك بحران بهداشت عمومی است كه اگر تا سال 2015 با همین سرعت در آمریكا پیش برود، 75 درصد از بزرگسالان و نزدیك به 24 درصد از كودكان و نوجوانان آمریكایی به اضافه وزن و چاقی مبتلا خواهند شد.

این محققان هم چنین دریافته‌اند كه در سالهای 2003 و 2004 دو سوم از جمعیت بزرگسال در آمریكا دچار چاقی و یا اضافه وزن بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha