پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 56236

به نظرشما كودكان اولین بارخواندن را ازچه زمانی آغازمی كنند؟ بیشترمردم فكرمی‌كنند كه بچه‌ها یادگیری خواندن رادرسال‌های پیش دبستانی یا در كلاس اول آغازمی كنند.

مهارت مطالعه راازكودكی دركودكان تقویت كنیم
سلامت نیوز : به نظرشما كودكان اولین بارخواندن را ازچه زمانی آغازمی كنند؟ بیشترمردم فكرمی‌كنند كه بچه‌ها یادگیری خواندن رادرسال‌های پیش دبستانی یا در كلاس اول آغازمی كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ درواقع كودكان از آغاز تولّد آموختن و یادگیری را شروع می‌كنند.ازهمان ابتدا هنگامی كه صدای پدر و مادر و سایر اعضای خانواده را كه باهم درحال گفت وگو هستند، می‌شنوند یا در زمانی كه پدر و مادر در حال خندیدن یا آواز خواندن هستند، كودكان آنان را می‌بینند و به صدای اطرافیان عكس العمل نشان می‌دهند.

هنگامی كه مادر برای كودكش قصّه یا داستان می‌خواند، این خواندن بر ذهن او تاثیر می‌گذارد.همچنین این تجربه‌ها مراحل اولیه كتابخوانی را در كودك تقویت می‌كند. از سوی دیگر بازی با حروف، كودك رابا كتاب آشنا و به آن علاقه مند می‌كند.‏همچنین گوش دادن كودك به سخنان اطرافیان و گفت وگو با او باعث رشد زبان گفتاری وی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد كودكانی كه درسال‌های اول كودكی در محیط اطراف خود گفت وگوی زیادی نمی‌شنوند و به حرف زدن تشویق نشده اند، دریادگیری خواندن دچارمشكل می‌شوند.بنابراین به مادران توصیه می‌شود برای كودكان خود شعر، قصه و داستان بخوانند و با آنها صحبت كنند تا از همان ابتدای كودكی علاقه به كتاب وكتابخوانی در آنان تقویت شود. خواندن الفبا به صورت آهنگین برای كودكان لذت بخش است و وقتی به دبستان می‌روند، با مشكلات كمتری روبه رو می‌شوند.‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha