جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 56254
سلامت نیوز: تا ۹۰ درصد از زنان باردار مبتلا به خطوط بارداری می گردند. این خطوط ممكن است بر روی پستان ها، شكم، بازوها و ران ها ایجاد شود و معمولا خود را در ماه های ششم و هفتم بارداری نشان می دهد. این كه شما تا چه اندازه مبتلا به این خطوط شوید بستگی به میزان اضافه وزن شما در حین بارداری و همچنین ژنتیك دارد اما می توان با انجام برخی ترفندها از احتمال بروز این خطوط بر روی پوست كاست.
برای این كار:

۱- در طول بارداری هر روز مقدار زیادی آب بنوشید. اگرچه این بدان معناست كه ناچارید مرتب به دستشویی بروید اما بدن و همچنین پوستتان دچار كم آبی نخواهد شد.

۲- مقدار زیادی میوه و سبزیجات میل كنید. روغن های سالم چون روغن زیتون می توانند در كاهش احتمال ابتلا به خطوط بارداری بسیار موثر باشند. مصرف مواد غذایی تازه و سبزیجات نیاز پوست شما را به ویتامین های C، E، A و همچنین روی تامین می كند.

۳- سعی كنید در طول بارداری، بیش از حد وزن اضافه نكنید. بزرگ شدن بیش از اندازه ی شكم، پوست آن را می كشد و به همان اندازه احتمال بروز خطوط بارداری را بیشتر می كند.

۴- جریان خون را در نواحی كه بیشتر مستعد ابتلا هستند تسریع كنید. برای این منظور از برس های مخصوص پوست و یا لیف های زبر استفاده كنید و ۵ دقیقه در روز این نواحی را با ملایمت ماساژ دهید.

۵- رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید. ممكن است باور نكنید اما با داشتن یك رژیم غذایی سالم نه تنها كودك سالمی خواهید داشت بلكه پس از بارداری موها و پوستتان نیز هیچ آسیبی نخواهند دید.

۶- در طول بارداری از مصرف مرطوب كننده دریغ نكنید. روزانه دو بار از مرطوب كننده برای پوست بدنتان، به ویژه در ناحیه ی شكم و پستان ها استفاده كنید. پس از زایمان نیز استفاده از مرطوب كننده را تا زمانی كه به وزن قبل از بارداری نرسیده اید ادامه دهید. روغن ویتامین E نیز می تواند احتمال بروز خطوط بارداری را كم كند. می توانید این روغن را روزانه یك بار بر روی پوست خود بمالید.

۷- با صلاحدید پزشك از نرمش های ملایم و مخصوص بارداری استفاده كنید. بدن خود را ورزیده نگه دارید و از افتادگی پوست و عضلات جلوگیری كنید. برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن عضلات، به میزان كافی پروتئین، كربوهیدرات و چربی میل كنید.

۸- تا حد ممكن از استرس دوری كنید. برای خود استراحت كافی در نظر بگیرید و از روش های تخلیه ی استرس چون تنفس عمیق بهره ببرید.

منبع: روزهای ایده آل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha