یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5627

دانشمندان در دانشگاه «سایتاباما» هند، یك مانیتور دستی كنترل قلب طراحی كرده‌اند كه هشدارها و نوشته‌های اورژانسی و اضطراری را در قالب پیام‌های متنی ارسال می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این مانیتور قلبی، بلوتوث سیگنال‌های الكتریكی را از قلب بیمار اندازه گیری كرده، آنها را برای تولید یك الكتروكاردیوگرام تحلیل و بررسی می‌كند و می تواند یك هشدار را به همراه ECG توسط پیام متنی تلفن همراه یا همان اس ام اس، منتقل كند.


تولاسی بالی و اس.ك سری واستا - طراحان این وسیله - می‌گویند كه مانیتورهای فعلی قلب كه در بازار موجود هستند، معمولا حركت و جابه جایی بیمار را محدود می‌كنند.


این سیستم قلبی تله مدیسین (پزشكی از راه دور) و قابل پوشیدن به بیماران قلبی امكان می‌دهد كه در حین كنترل قلب و فعالیت دستگاه، حركت كرده و جابه جا شوند.


این محققان می‌گویند كه وسیله مزبور به آن دسته از بیمارانی كه یكبار دچار سكته قلبی شده‌اند، فرصت بیشتری برای دریافت درمان‌های به موقع و نجات بخش ارائه می‌دهد.


این دو محقق هندی در تلاش برای پیدا كردن راهی برای ارتباط دادن این وسیله با سیستم موقعیت یابی جهانی هستند، به طوری كه یك مركز پزشكی بتواند سریعتر محل دقیق بیمار را شناسایی كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha