سلامت نیوز: محققان کره جنوبی و آمریکا یک نوع ویروس آنفلوآنزای خوکی خطرناک را در کره جنوبی یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان در تحقیقات خود متوجه شدند که نوعی آنفلوآنزای خوکی خطرناک در کره جنوبی وجود دارد.

محققان کره جنوبی با همکاری نزدیک با محققان آمریکایی متوجه شدند: یک گونه خاص از آنفلوآنزا که در میان خوک‌ها رایج است و به نام sw/1204 معروف شده، بعد از گذشت 10 روز از سرایت به راسوها، موجب مرگ آنها شد.

این ویروس از طریق ذرات تنفسی در هنگام سرفه یا عطسه قابل انتقال است و به شدت مسری است.

راسوها برای بررسی آنفلوآنزا حیوانات مناسبی هستند زیرا نسبت به گونه های مشابه این ویروس (همانند انسانها) آسیب پذیر هستند و علائم مشابهی را نشان می دهند.

آنفلوآنزای خوکی بیماری همه گیر خوکها است و می تواند از خوکی به خوک دیگر، پرندگان و انسانها انتقال یابد.

محققان گفتند: این یافته ها نشان می دهد که ویروس آنفلوآنزای TRSw که آنها، آن را منحصر به کشتارگاه خوک در کره جنوبی می دانند، می تواند ویروسی همه گیر باشد.

ویروس TRSw و ویروس های H1N2 و H1N3 خوکی نوترکیب سه گانه کره ای هستند که به طور ژنتیک به سویه هایی که در آمریکای شمالی دیده شده اند؛ مرتبط می باشند.

ویروس های سه گانه که ابتدا در سال 1998 در آمریکا مشاهده شدند دارای بخشهای ژنتیکی مشابه با ویروس‌های خوک، انسان و پرندگان هستند. Sw/1204 یکی از این ویروس های سه گانه است.

محققان از فرایندی به نام ژنتیک معکوس استفاده کردند که این امکان را به آنها می داد تا ژنوم ویروس را برای فهم بهتر بیماری زایی و قابلیت انتقال آن بررسی کنند.

نانسی کوکس مدیر بخش آنفلوآنزا در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا گفت: این تحقیقات روی دو جهش خاص از این ویروس که مسئول قابلیت بیماری زایی آن بودند، تمرکز کرد.

کوکس گفت: احتمال اینکه این ویروس های خاص روی انسانها تاثیر بگذارند کم است اما این امکان وجود دارد. آیا این ویروس با این دو جهش، خوک و سپس انسانها را آلوده می کند و در جهان همه گیر می شود؟ از آنجا که بدن خوکها نسبت به این ویروس ها بسیار ایمن است؛ احتمال اینکه به انسانها انتقال یابد بسیار کم است.

دکتر بروس هیرش متخصص بیماریهای واگیردار در بیمارستان دانشگاه نورث شور در مانهاست نیویورک گفت: آنفلوآنزا یک تهدید واقعی و یک بیماری تاحد بسیار زیادی پویا است که به طور مرتب تکامل و تغییر شکل می دهد.

ریچارد وبی مدیر مرکز همکاری سازمان جهانی بهداشت گفت: بهتر است پاییز امسال واکسن آنفلوآنزا بزنید.

وی افزود: اگرچه نگران گسترش این ویروس نیستیم اما واکسیناسیون می تواند بدن را در برابر ویروس‌های خوکی ایمن کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha