عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی برای کاهش میزان مصرف‌کنندگان دخانیات چاره‌اندیشی کنند، گفت: من با شرایط موجود آینده خوبی را برای سلامت کشور پیش‌بینی نمی‌کنم.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی برای کاهش میزان مصرف‌کنندگان دخانیات چاره‌اندیشی کنند، گفت: من با شرایط موجود آینده خوبی را برای سلامت کشور پیش‌بینی نمی‌کنم.

سیدمحمدمهدی پورفاطمی در گفت‌وگو با خانه ملت، نسبت به افزایش میزان مصرف‌کنندگان مواد دخانی در سنین پایین هشدار داد و گفت:‌ بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان‌های مرتبط حدود ۵/۱۸ درصد از پسران و ۹/۹ درصد از دختران بین ۱۳ تا ۱۵ سال دخانیات مصرف می‌کنند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان  اینکه متأسفانه دستگاه‌های اجرایی درباره کنترل مصرف مواد دخانی از سوی نوجوانان و جوانان بی‌تفاوت شده‌اند، افزود: به طور حتم مسئولان به جای شعار دادن باید با برنامه‌ریزی از بروز فاجعه در جامعه جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون خانواده‌ها به‌علت مشکلات اقتصادی و اجتماعی، فرزندان خود را در جامعه رها کرده‌اند، یاد‌آور شد: متأسفانه هم‌اکنون جامعه و هم برخی خانواده ها به جای اینکه به دنبال تربیت نوجوانان و جوانان باشند، به‌دنبال مسائل فرعی هستند.

این نماینده مجلس نهم، دستگاه‌های فرهنگی مانند صدا و سیما را متولی بررسی و ریشه‌یابی خطرات اجتماعی خواند و افزود: متأسفانه هم‌اکنون هیچ یک از سازمان‌ها و مسئولان اجرایی، تمایلی به فرهنگ‌سازی و بحث‌های آموزشی در زمینه مصرف دخانیات ندارند.

پورفاطمی با هشدار خواندن کاهش سن مصرف‌کنندگان مواد دخانی در کشور، تصریح کرد: با وضع موجود اگر در آینده، کودکان کوچک هم به مصرف این مواد روی بیاورند، تعجب‌انگیز نیست.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی کشورهای غربی برای گسترش مصرف دخانیات و مواد مخدر در کشور، گفت: این کشورها با اقدامات خود می‌خواهند نیروی جوان کشور را فلج کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی باید برای کاهش میزان مصرف‌کنندگان دخانیات چاره‌اندیشی کنند، تصریح کرد: من با وضع موجود آینده خوبی را برای سلامت کشور پیش‌بینی نمی‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha