سلامت نیوز: كارشناسان بیماری‌های عفونی در آمریكا تاكید كردند با وجودی كه بسیاری از مبتلایان به گلودرد پس از مراجعه به پزشك، آنتی‌بیوتیك دریافت می‌كنند اما اكثر این بیماران برای درمان گلودردشان نیازی به آنتی‌بیوتیك ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان انجمن بیماری‌های عفونی در آمریكا در بیانیه جدیدی یادآور شدند كه اكثر گلودردها عامل ویروسی دارند و از آنجا كه آنتی‌بیوتیك‌ها روی ویروس‌ها هیچ تاثیری ندارند، تجویز آنتی‌بیوتیك برای تسكین گلودرد در بیشتر موارد، غیرضروری و بی‌تاثیر است.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت نیوزدیلی، طبق جدیدترین دستورالعمل منتشر شده از سوی انجمن بیماری‌های عفونی در آمریكا در خصوص مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها، تجویز این داروها برای بیماران مبتلا به گلودرد فقط باید در شرایطی صورت بگیرد كه این بیماران به گلودرد از نوع استرپتوككی كه نوعی باكتری است، مبتلا باشند.

در دستورالعمل جدید كه به تازگی از سوی این انجمن منتشر شده تاكید شد كه اگر بیماران مبتلا به گلودرد تست مثبت باكتری استرپتوكك داشتند باید با پنی‌سیلین و آموكسی سیلین تحت درمان قرار بگیرند. همچنین در این مورد استفاده از آنتی‌بیوتیك‌هایی نظیر آریترومایسین و سنالوسپورین باید ممنوع شود چون باكتری استرپتوكك به شدت در برابر این داروها مقاوم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha