شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 56289
سلامت نیوز : معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ‌ والور و منقل برقی برای گرمایش چادر‌ها در اختیار تمامی زلزله زدگان قرار گرفته وتوصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از آتش سوزی نیز به آنها داده شده است. مرتضی اکبرپور گفت: سه تیم ۵ نفره از سازمان مدیریت بحران کشور چهار روز است که در مناطق زلزله زده به سرمی برند تا با توجه به شرایط جوی آب و هوا، شهرستان‌ها را بررسی و گزارش جامعی را ارائه دهند. او با تاکیدبر اینکه در مناطق زلزله زده یک جهاد سازندگی آغاز شده است، افزود: ساخت و ساز در مناطق زلزله زده ازدوهفته پیش آغاز شده است و کار به سرعت پیش می‌رود به طوری که بین استان‌های کشور تقسیم کار شده و یک عزم همه جانبه شکل گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تنها عاملی که ممکن است از سرعت ساخت و ساز درمناطق زلزله زده بکاهد شرایط جوی و آب و هوایی آنجاست، افزود: باید دید شرایط آب و هوایی و سرمای زودرس اجازه می‌دهد کارساخت وسازبه خوبی پیش برود یا نه. اکبرپور گفت: خوب پیش رفتن کارساخت وساز یک روی سکه است اما روی دیگر سکه این است که آب و هوا وسرما ی زودرس ممکن است خللی در پیشبرد کار‌ها به وجود بیاورد. وی با بیان اینکه زلزله زدگان هنوز هم درچادر به سر می‌برند، افزود: اگر کار ساخت وساز به دلیل شرایط آب وهوا براساس زمان بندی پیش نرود آن وقت کانکس دراختیار زلزله زدگان قرار می‌دهیم تا در فصل سرما دچار مشکل نشوند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اگر آب و هوای منطقه مدارا کند خیلی زود خانه‌های مردم را به سقف می‌رسانیم و به آنها تحویل می‌دهیم تا همه نگرانی‌ها برطرف شود اما درغیراین صورت اگر لازم باشد دولت دستور در اختیار گذاشتن کانکس را به زلزله زدگان اعلام خواهد کرد.

وی درادامه به یکی از گرفتاری‌ها درمناطق زلزله زده اشاره کرد وافزود: عده‌ای از مردم که به صورت فصلی در مناطق زلزله زده زندگی می‌کردند گرفتاری‌هایی را برای مسئولان محلی به وجود آورده‌اند به طوری که مدعی شده‌اند و از ساكنان دائم نسبت به ساخت و تحویل خانه‌های خود پیشی گرفته‌اند. اکبرپور خاطرنشان کرد: این افراد با توجه به اینکه سال‌هاست از مناطق زلزله زده جلای وطن کرده‌اند و به تبریز یا شهرهای بزرگ‌تری رفته‌اند بدون درنظرگرفتن افرادی که به صورت دائم در این مناطق زندگی می‌کنند خواستار آماده سازی هر چه سریع‌تر خانه‌های خود هستند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشوربا اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که ساکنان دائمی و فصلی مناطق زلزله زده را از هم تفکیک کنیم، افزود: با درپیش گرفتن اخلاق اسلامی می‌خواهیم آنها را متقاعد کنیم که ساکنان دائم مناطق زلزله زده برای دادن سرپناه در اولویت هستند. اکبرپور تصریح کرد: با توجه به زندگی عشیره‌ای مردم در مناطق زلزله زده، آنها به بستگان خود که به صورت فصلی دراین مناطق زندگی می‌کنند خبرمی دهند که اکنون چادر، وام بلاعوض و... می‌دهند و شما هم بیایید تا بگیرید وهمین باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

وی همچنین به نگرانی زلزله‌زدگان نسبت به ایجاد سرپناه برای دام‌های خود اشاره کرد وافزود: مسئولان محلی در صدد هستند تا مکان‌هایی درست کنند که دام‌ها شب را در آنجا بگذرانند تا از سرما نجات یابند. اکبرپور به وضعیت غذایی زلزله زدگان اشاره کرد و افزود: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و هلال احمر به طور مرتب بسته‌های غذایی را بین تمامی زلزله زدگان توزیع می‌کند. به گفته وی نیروهای انتظامی نیز برای کنترل مناطق زلزله زده در آنجا حضور دارند تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha