شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 56291

فكر نمی‌كنیم بتوانیم كسی را پیدا كنیم كه دوست نداشته باشد  پوستش صاف، شفاف و خوشرنگ باشد . انسان ذاتا و بر اساس فطرت از زیبایی لذت می‌برد و پوست كه گسترده‌ترین عضو بدن است نقش مهمی در زیبایی ما دارد .

به خاطر پوستتان خوب بخورید
سلامت نیوز : فكر نمی‌كنم بتوانیم كسی را پیدا كنیم كه دوست نداشته باشد  پوستش صاف، شفاف و خوشرنگ باشد . انسان ذاتا و بر اساس فطرت از زیبایی لذت می‌برد و پوست كه گسترده‌ترین عضو بدن است نقش مهمی در زیبایی ما دارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ این نكته در مورد پوست صورت اهمیتی دوچند ان می‌یابد  چرا كه همه ما در برخورد  نخست با دیگران، تصویری از چهره و صورت آنها در بایگانی ذهن‌مان ذخیره می‌كنیم و این تصویر د ر برد اشت كلی ما نسبت به آنها بسیار موثر است.علاوه بر این موارد ، همیشه باید یادمان باشد ، پوست نخستین و مهم‌ترین سد دفاعی بدن نامیده می‌شود ؛ پس مهم‌تر از زیبایی، سلامت آن است.خیلی از خانم‌ها فكر می‌كنند  مصرف كرم‌های گران‌قیمت، مواد لازم و حیاتی را به پوست‌شان می‌رساند ؛ پس چندان نیازی ندارند به فكر غذای دیگری برای پوست‌شان باشند .این از آن دست تصورات غلطی است كه آنها را با مشكلاتی د ر سلامت و زیبایی مواجه می‌كند . پس لازم است به فكر پوست‌تان باشید اما قدری منطقی‌تر.

پوست ویتامین می‌خواهد 

پوست مانند هر عضو دیگر بدن، غذا و املاح مورد نیازش را از طریق جذب غذایی كه می‌خوریم به دست می‌آورد .متخصصان می‌گویند پوست برای سالم و زیبا ماندن بیش از هر چیز به ویتامین نیاز دارد و همچنین به املاح مختلف و ماده‌ای به نام فیتوكمیكال كه در رنگدانه‌های سبزی‌ها و میوه‌ها فراوان یافت می‌شود .رساندن مجموعه این مواد  به سلول‌های پوستی، مهم‌ترین راه برای داشتن پوستی سالم، صاف و خوشرنگ است. چنین پوستی بدون شك بر زیبایی ما می‌افزاید .پس تا می‌توانید از رژیم‌های سالم، میوه‌های رنگی و سبزیجات متنوع استفاده كنید و اثر آن را بر پوست‌‌تان ببینید. همچنین یادتان باشد  ویتامین‌های C و E و همین رنگدانه‌ها، شر بسیاری از بیماری‌ها را از سر پوست ما كم می‌كند .

پرچرب و شیرین نخورید 

غذاهای پرچرب همان‌طور كه بر سلامت عمومی بدن اثر نامطلوبی دارد ، زیبایی بخش‌های گوناگون و از جمله پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌د هد .در یكی از تحقیقات انجام شده، محققان دریافتند افرادی كه از رژیم‌های كم‌چرب غذایی همراه با میوه، سبزیجات، غلات، لبنیات و مقدار كافی آب استفاده می‌كنند، نسبت به كسانی كه گوشت قرمز فراوان همراه با شیرینی‌های مختلف و تنقلاتی چون چیپس و سیب‌زمینی سرخ‌كرده و لبنیات پرچرب می‌خورند ؛ كمتر دچار چین و چروك پوست می‌شوند و پوست‌شان طراوت و زیبایی بیشتری د ارد .البته همین جا باید  این نكته را هم یادآوری كنیم، افرادی كه رژیم غذایی مناسبی ندارند در صورت اصلاح روش خورد و خوراك، یكشبه و یك‌ماهه دارای پوستی شاداب و زیبا نمی‌شوند اما همه باید بدانیم تغذیه بد، یكی از دشمنان اصلی زیبایی پوست ماست.

راه میانبر نداریم

داشتن پوست زیبا و باطراوت هم مانند  هر كار دیگری نیاز به حوصله و صبر دارد . این رفتار هم مثل لاغر شدن باید  در طول زمان انجام پذیرد . یادمان باشد  اگر پوست چروك بخورد و صدمه ببیند ، كار بسیار دشوارتر است و ترمیم، آن‌ گاهی غیرممكن خواهد  بود .پس منطقی‌تر آن است كه بد ون وسواس و كم‌كم پیش برویم، به دنبال راه میانبر نباشیم و با مصرف مواد مغذی، به زیبایی بدن و پوست خود كمك كنیم. استفاده از كرم‌های موضعی نیز تنها با توجه به راهنمایی متخصصان، می‌تواند مكمل رژیم غذایی صحیح باشد .

یك بار دیگر تاكید  می‌كنیم، تنها استفاده از كرم‌های زیبایی نمی‌تواند پوست دست و صورت شما را شاداب كند .همچنین یادتان باشد كمبود ویتامین‌های گروه B، A و همچنین اسیدهای چرب مورد نیاز بدن، پوست ما را مستعد  ابتلا به بیماری می‌كند . پس برای داشتن پوستی شاداب، تغذیه مناسب داشته باشید و از كرم‌های طبیعی استفاده كنید .در صورت لزوم از كرم‌های شیمیایی مناسب و استاندارد كمك بگیرید و در موارد خاص حتما به پزشك متخصص مراجعه كنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha