سلامت نیوز-برای مقابله با قاچاق داروهای غیرمجاز و تقلبی باید سعی شود داروی مورد نیاز را از دستفروش ها و سوداگران دارو تهیه نكنم.

تحریم دستفروش ها، راه مقابله با قاچاق دارو
دكتر واقفی دبیر انجمن علمی داروسازان كشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ورود داروهای غیرمجاز و قاچاق از جمله آفاتی است كه در صنعت داروسازی كشور وجود دارد، افرادی كه داروهای متفاوت در زمینه بیماری‌های متفاوت را به طور تقلبی تولید و گاه داروهای تقلبی بعضی بیماری‌ها را بطور قاچاق وارد كشور می‌كنند به این صنعت و پیشرفت آن صدمه وارد می‌كنند.
وی گفت: یكی از این داروهای قاچاق و تقلبی كه از 7 ماه گذشته به طور غیر مجاز وارد كشور شده قرص‌های پلاویكس، داروی مورد نیاز بیماران قلبی است.
این قرص‌ها بیشتر در كشورهای همسایه و اطراف كشورمان ساخته می شود و از طریق قاچاقچیان دارو وارد كشور می شوند و در داخل بوسیله دستفروش‌ها فروخته می شوند، تقلبی بودن این داروها با انجام آزمایش‌های پزشكی مشخص می‌شود.
دكتر واقفی تأكید كرد: توصیه ما به مردم و بیماران این است كه داروهای مورد نیاز به ویژه داروی پلاویكس را از شركت‌های پخش رسمی و داروخانه‌ها تهیه كنند و به هیچ وجه از دستفروش‌ها داروی‌ مورد نیازشان را خریداری نكنند، همچنین این دارو علاوه بر تقلبی بودن عوارض دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha