سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد: استرس باعث می شود تا بدن برخی سیاهپوستان نمک را به اندازه‌ای که گویی یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده مصرف کرده‌اند در خود حفظ کند و حفظ نمک موجب افزایش فشارخون و مشکلات قلبی-عروقی در آنها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان آمریکایی متوجه شدند: حدود 30 درصد از سیاهپوستان در هنگام استرس نمک را در بدنشان حفظ می‌کنند.بدن سیاهپوستان در پاسخ به استرس حدود 160 میلی گرم نمک را در خود نگه می دارد. در این حالت فشار خون سیستولی (بالاترین عدد در هنگام خواندن فشار خون) آنها حدود 7 درجه بالاتر از حد معمول را نشان می دهد و به مدت 1 ساعت تا به این اندازه بالا می ماند.

دکتر گرگوری هارشفیلد محقق فشار خون بالا در دانشگاه علوم سلامت جورجیا در آگوستا گفت: این نوع پاسخ به استرس در طول روز موجب افزایش نمک در بدن می شود مثلاً این طور در نظر بگیرید که حدود 500 میلی گرم به سدیم یک غذای پرنمک افزوده شود.محققان در گزارش خبری یک دانشگاه گفتند: انستیتو پزشکی که یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است پیشنهاد می کند که روزانه کمتر از 2300 میلی گرم سدیم مصرف شود، ترجیحاً کمتراز 1500 میلی گرم. میزان متوسط مصرف نمک در آمریکا حدوداً 3700 میلی گرم است.

هارشفیلد گفت: مصرف زیاد سدیم موجب می شود تا فشارخون حتی در طول شب که زمان استراحت بدن است، بالا بماند.قرار بود که نتایج این تحقیقات در روز 7 سپتامبر در کنفرانس بیماریهای قلبی-عروقی روانزاد در ایتالیا ارائه شود.هارشفیلد نشان داد که این میزان سدیم خطرناک را می توان با استفاده از داروهای فشارخون بالا به نام داروهای مهارکننده گیرنده آنژیوتانسین پایین آورد.

اما این داروها به ندرت توسط سیاهپوستان مصرف می‌شوند زیرا این افراد دارای سطوح بالایی از انژیوتانسین جمع کننده رگهای خونی نیستند.وی گفت: استفاده از غذاهای کم نمک نیز می‌تواند در سیاهپوستانی که بدنشان نسبت به استرس چنین عکس العملی نشان می‌دهد، مفید باشد.اطلاعات و نتایج ارائه شده در جلسات پزشکی را باید تا زمانی که در یک نشریه پزشکی چاپ نشده‌اند مقدماتی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha