سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش که میزان شیوع عفونتهای بیمارستانی در کشور چقدر است، توضیح داد: میزان عفونتهای بیمارستانی در کشور ما خیلی کم است یکی از دلایل آن هم این است که فرهنگ مردم کشور ما خیلی بالاست و مسائل نظافت و پاکیزگی را  رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: البته ما هم در وزارت بهداشت استانداردها و شاخص‌های بسیار خوبی برای کنترل عفونت‌ها در بیمارستانها داریم. مرتب نمونه‌برداری می‌کنیم و اتاق عمل‌ها و دستگاه‌هایی که در معرض عفونت هستند مرتباً کنترل می‌شوند.وزیر بهداشت در مورد میزان شیوع عفونتهای بیمارستانی گفت: زیر نیم درصد. این آمارهایی هم که بعضی‌ها می‌گویند و می‌گویند دستگاه‌های اتوکلاو چنین و چنان است غلط است تمام وسائل بیمارستانی حساس در دستگاه اتوکلاو استریل می‌شود و مدام چک می‌شوند.

وی اضافه کرد: بعد از استریل کردن وسایل بیمارستانی هم دوباره به صورت تصادفی نمونه‌برداری و بررسی می‌شوند.وحید دستجردی گفت: خوشبختانه میزان عفونت بیمارستانی در مراکز درمانی ما خیلی پائین است. پزشکان هم خیلی وسواسی هستند و اگر برای بیماری خطر عفونت باشد برایش آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند.وی افزود: من خودم عمل جراحی می‌کردم در بخشی که ما کار می‌کردیم در یک ماه یک یا دو مورد عفونت بیمارستانی بیشتر نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha