سلامت نیوز : در كنفرانس بین‌المللی پكن به مناسبت روز جهانی عفونت خونی سپسیس تاكید شد كه هر روز حدود 10 هزار نفر در سراسر دنیا بر اثر ابتلا به این بیماری عفونی خطرناك جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این كنفرانس تاكید شد عفونت سپسیس كه با عنوان نشانگان واكنش التهابی سیستماتیك نیز شناخته شده است، نرخ مرگ و میر بالایی دارد.اتحادیه جهانی سپسیس در گزارش آماری جدیدی در این باره اعلام كرد كه نرخ مرگ و میر ناشی از این عفونت به مراتب بیشتر از مجموع قربانیان سرطان پروستات، سرطان سینه و ایدز در سراسر جهان است. همچنین سپسیس نخستین عامل مرگ ناشی از بیماری‌های عفونی است. عفونت سپسیس وارد جریان خون می‌شود و می‌تواند باعث بروز نارسایی‌های عضوی شود.

دكتر دیو بین، رییس انجمن طب مراقبت‌های حیاتی چین و عضو اتحادیه جهانی سپسیس در این باره متذكر شد: هر سال حدود 20 تا 30 میلیون نفر در سراسر جهان به این عفونت مبتلا می‌شوند و درمان مناسب ظرف یك سال پس از ابتلا به بیماری برای نجات جان بیمار حیاتی است.یك بیانیه جدید با اهداف جهانی در زمینه مقابله با این بیماری در كنفرانس پكن صادر شد كه از جمله اهداف آن كاهش 20 درصدی موارد ابتلا به سپسیس تا سال 2020 میلادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha