سلامت نیوز : مدیركل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت افزایش سطح سواد سلامت جامعه، از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی سامانه‌ 20115 به منظور ارسال پیام‌های سلامتی مورد تایید وزارت بهداشت، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر فاطمه رخشانی، دبیر جشنواره ملی رسانه‌های سلامت در نشستی خبری با اشاره به برگزاری دو دوره جشنواره رسانه‌های سلامت در دو سال گذشته، گفت: امسال بر اساس دستور وزیر بهداشت جشنواره رسانه‌های سلامت به صورت ملی برگزار می‌شود. بر این اساس از این پس جشنواره رسانه‌های سلامت به صورت دائمی و سالانه در حوزه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی رسانه‌های سلامت خبر داد و گفت: بر این اساس سعی می‌شود تا ظرفیت‌های موجود در سایر سازمان‌ها و رسانه‌ها را به سمت موضوع سلامت جلب كنیم.رخشانی ادامه داد: آیین‌نامه برگزاری جشنواره ملی رسانه‌های سلامت به زودی به تصویب وزارت بهداشت خواهد رسید. در دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز كمیته‌های علمی، اجرایی، داوری، روابط عمومی و مستندسازی فعال هستند و در طول سال اقداماتی مربوط به جشنواره را انجام می‌دهند.

مدیركل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینكه سال گذشته 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: علاقه‌مندان به شركت در این جشنواره تا سی‌ام آبان ماه مهلت دارند كه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند. این جشنواره نیز روز اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.وی با اشاره به رشد تولیدات سلامت در رسانه‌های دیجیتال نسبت به سال 89، گفت: رشد تولید فیلم‌های آموزشی مرتبط با سلامت سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. برگزاری این جشنواره تاثیر مثبتی در شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف داشته است.

مدیركل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینكه مراكز رشد پیش از این تنها در حوزه تجهیزات و دارو فعالیت داشته‌اند، ادامه داد: اما اكنون در این مراكز نیز فضای جدیدی در نظر گرفته شده كه به سفارش وزارت بهداشت، تولیدات مختلفی برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه داشته باشند.وی افزود: طی دو سال گذشته تاكید جشنواره بیشتر روی رسانه‌های دیداری و دیجیتال بود. اما برای امسال رسانه‌های چاپی، نوشتاری و شنیداری نیز در نظر گرفته شده‌اند. در حوزه رسانه‌های دیداری، تولیداتی كه نكات مربوط به سلامت و سبك زندگی سالم را یادآور شده‌اند می‌توانند در این جشنواره شركت كنند. كتاب، نشریه، روزنامه، مجله، بروشور و ... نیز می‌توانند در قالب حوزه رسانه‌های نوشتاری به این جشنواره اثر ارسال كنند. هر نوع برنامه رادیویی مرتبط با سلامت نیز می‌تواند در حوزه رسانه‌های شنیداری در این جشنواره شركت كند.

رخشانی افزود: بازی‌های الكترونیك، نرم‌افزارهای گوناگون، شبكه‌های اجتماعی و پیامك نیز می‌توانند در قالب رسانه‌های الكترونیك به این جشنواره اثر ارسال كنند. در این دوره از جشنواره تبلیغات محیطی نیز گنجانده شده‌اند؛ به طوری كه بیلبوردها و پوسترهای مرتبط با سلامت می‌توانند جزو آثار دریافتی در این جشنواره باشند.مدیركل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با بیان اینكه بخش بین‌الملل نیز در جشنواره امسال لحاظ شده‌ است، ادامه داد: این حوزه‌ها امسال گسترش بیشتری یافته‌اند.

وی افزود: تولید بازی‌های یارانه‌ای سلامت از رشد 200 درصدی برخوردار بوده است. در حال حاضر نیز وزارت بهداشت از تولید سه بازی یارانه‌ای سلامت حمایت می‌كند. تفاهم‌نامه‌ای نیز با بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای امضا كرده‌ایم كه هر بازی كه در كشور تولید می‌شود، مبحث سلامت كاربر را مد نظر قرار دهد. همچنین تولید پنج بازی حركتی با هدف كاهش رشد چاقی در جوانان و نوجوانان، در دستور كار است.

رخشانی همچنین به تفاهم‌نامه‌ای با اپراتور همراه اول خبر داد و گفت: به این ترتیب سامانه‌ 20115 به منظور ارسال پیام‌های سلامتی كه به تایید وزارت بهداشت می‌رسد، راه‌اندازی خواهد شد. همچنین حمایت از چند نرم‌افزار كاربری تلفن همراه را در دستور كار داریم كه این نرم‌افزارها روی تلفن همراه نصب می‌شوند و به عنوان مثال فرد می‌تواند از طریق تلفن همراه خود از شاخص توده بدنی‌اش مطلع شود.

مدیركل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به همكاری‌های صورت گرفته با سازمان صدا و سیما نیز گفت: نگاه سلامت را به برنامه‌های مختلف صدا و سیما منتقل می‌كنیم، البته این موضوع مقداری زمان‌بر است.وی همچنین از طراحی و راه‌اندازی سایت اینترنتی www.salem.ir خبر داد و گفت: تمام وب‌سایت‌ها و سایت‌هایی كه در حوزه بهداشت و درمان فعال بوده و به تایید وزارت بهداشت رسیده‌اند، در این سایت قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha