سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت و رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات از برگزاری نخستین جشنواره خدمات الكترونیك سلامت در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر حسین ریاضی دبیر جشنواره خدمات الكترونیك سلامت در نشستی با خبرنگاران، گفت: جشنواره خدمات الكترونیك سلامت امسال برای نخستین بار در كشور برگزار می‌شود.وی، گسترش كمی و كیفی خدمات الكترونیك در حوزه سلامت، فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی برای استفاده از این خدمات،‌ افزایش عدالت اجتماعی به منظور دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت، كاهش هزینه‌ها و عدم نیاز حضوری مردم برای دریافت این خدمات را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان كرد.

رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: طبق ماده 46 برنامه پنجم توسعه، تمام دستگاه‌ها مكلف شده‌اند تا خدمات قابل ارائه به صورت الكترونیك را تعریف و در اختیار مردم قرار دهند. بسیاری از خدمات حوزه سلامت نیز قابلیت ارائه به صورت الكترونیك را دارند. بر این اساس برگزاری چنین جشنواره‌ای پیش‌بینی شد. امیدواریم با برگزاری این جشنواره انگیزه برای خدمت‌رسانی سریع الكترونیكی در حوزه‌های دولتی و غیردولتی ایجاد شود.

وی گفت: خدمات الكترونیكی حوزه آموزش پزشكی، پژوهش، بهداشت و درمان، سازمان الكترونیكی، خدمت الكترونیكی پزشك خانواده و پرونده الكترونیكی سلامت و خدمات الكترونیكی بیمه سلامت از جمله محورهای برگزاری این جشنواره هستند.

دبیر نخستین جشنواره خدمات الكترونیك سلامت افزود: با برگزاری این جشنواره انتظار آن است تعامل بیشتری میان دستگاه‌های مختلف با حوزه سلامت ایجاد شود و بستر مناسبی برای عرضه خدمات نظام سلامت ایجاد شود. همچنین انتظار آن است كه خدمات الكترونیكی فراگیر شده و در تمام شهرها و روستاها قابلیت ارائه داشته باشند و فضای رقابتی سالمی برای طراحی و ارائه چنین خدماتی ایجاد شود.مشاور وزیر بهداشت از پیش‌بینی كمیته‌های علمی، اجرایی و داوری برای جشنواره خدمات الكترونیك سلامت خبر داد و گفت: هیاتی برای داوری این خدمات پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha