سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع از شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه‌های درمانی به دنبال اجرایی شدن برنامه پزشك خانواده در كشور خبر داد.

دكتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: اجرای برنامه پزشك خانواده در كشور سبب شد تا افراد فاقد پوشش بیمه‌های درمانی در كشور شناسایی شوند به طوری كه تا چند روز گذشته حدود 200 هزار نفر در سراسر كشور برای برخورداری از بیمه درمان به بیمه ایرانیان مراجعه كرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال كه تا زمان تشكیل بیمه واحد سلامت، افراد با بیمه‌های متفاوت درمانی چگونه می‌توانند از خدمات برنامه پزشك خانواده استفاده كنند، گفت: شرط دریافت خدمات پزشك خانواده، بهره‌مندی از حداقل یك نوع بیمه درمانی است. از طرف دیگر یكی از توانمندی‌های نسخه «02» برنامه پزشك خانواده آن است كه تا زمان واحد شدن بیمه‌های درمانی كشور، هماهنگی كاملی میان بیمه‌های مختلف ایجاد می‌شود و خدمات تقریبا یكسانی به افراد ارایه می‌شود.

شریعتی همچنین به آمادگی تعداد زیادی از استان‌ها برای اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع اشاره كرد و گفت: از آنجا كه استان‌های زیادی برای اجرای برنامه پزشك خانواده اعلام آمادگی كرده‌اند، پهنای باند سامانه پرونده الكترونیك سلامت تقویت شد. به این ترتیب با افتتاح برنامه در این استان‌ها، سامانه پرونده الكترونیك سلامت نیز آماده پذیرش تعداد زیاد كاربران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha