سلامت نیوز :  تحقیقات جدید حاکی است: اسپانیولی ها بیشتر در لوزالمعده خود چربی را ذخیره می‌کنند اما بدن آنها کمتر توانایی تولید انسولین برای جبران این چربی اضافه را دارد که این موجب می‌شود تا بیشتر در معرض دیابت نوع 2 باشند.بر پایه این گزارش، انسولین هورمونی است که به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ افرادی که بدن آنها نسبت به انسولین مقاوم است نیز انسولین تولید می‌کنند اما این انسولین به درستی استفاده نمی‌شود. این شرایط می‌تواند پیش زمینه دیابت نوع 2 باشد.ریچارد برگمن، مدیر انستیتو تحقیق روی چاقی و دیابت سدارس- سینانی در لس آنجلس و یکی از محققان این تحقیقات گفت: همه افرادی که دچار اضافه وزن یا چاقی هستند و بدن آنها نسبت به انسولین مقاوم است به دیابت دچار نمی‌شوند.

وی افزود: اگر بتوانیم افرادی را که بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند و اینکه چرا این احتمال در آنها بیشتر است را شناسایی کنیم می‌توانیم از ابتلا به دیابت در این افراد جلوگیری کنیم.محققان برای انجام تحقیقات خود از یک روش غیرتهاجمی پزشکی برای تصویربرداری که با عنوان طیف بینی رزونانس مغناطیسی معروف است استفاده کردند تا مقدار چربی در بدن افراد شرکت کننده سفیدپوست، سیاهپوست و اسپانیولی را اندازه گیری کنند.

تمام افراد شرکت کننده در این تحقیقات به یک میزان دچار اضافه وزن بودند و علائم اولیه ابتلا به دیابت در آنها مشترک بود. در افراد  شرکت کننده  از تست دهانی تلرانس گلوکز و تست درون وریدی تلرانس گلوکز استفاده شد تا میزان مقاومت بدنشان در برابر انسولین تعیین شود.لیدیا سزپانیاک مدیر طیف بینی رزونانس مغناطیسی در انستیو قلب سدارس- سینانی و مدیر انستیتو تحقیق روی تصویربرداری بیومدیکال گفت: به اعتقاد ما یکی از دلایلی که برخی از افراد بیشتر در معرض دیابت نوع 2 هستند این است که لوزالمعده چرب نمی‌تواند انسولین کافی ترشح کند که این موجب می‌شود تا فرد کم کم به این بیماری مبتلا شود.

وی گفت: ما در تحقیقات خود متوجه شدیم که افراد لاتین به طور خاصی آسیب پذیر هستند زیرا بدن آنها چربی بیشتری را در لوزالمعده شان ذخیره می‌کند و ترشح انسولین جبرانی به طور کامل متوقف شده است.مرکز آمریکایی کنترل و پیشگیری از بیماری گفت: حدود 26 میلیون آمریکایی و 79 میلیون نفر در جاهای دیگر پیش زمینه ابتلا به دیابت را دارند.این بیماری هفتمین دلیل مرگ و میر در آمریکا و یک دلیل مهم برای بیماریهای قلبی و سکته است.

نتایج این تحقیقات به صورت آن لاین در روز 11 سپتامبر در Diabetes Careبه چاپ رسید.اگر چه که این تحقیقات رابطه ای بین نژاد و مقاومت انسولینی یافت اما یک رابطه علت و معلولی را اثبات نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha