سلامت نیوز : دبیر علمی چهاردهمین كنگره تازه‌های قلب وعروق ایران با بیان اینكه بروز رسانی اطلاعات متخصصان قلب و عروق عمده‌ترین هدف برگزاری این كنگره است، گفت: از تازه‌ترین روش‌های درمان فشارخون برای بیماران در این كنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر مسعود اسلامی در نشست خبری كه به مناسبت برگزاری چهاردهمین كنگره تازه‌های قلب و عروق ایران ترتیب داده شده بود، آشنایی مختصصان قلب و عروق با آخرین دستاوردهای علمی طی یك سال گذشته و به روز كردن اطلاعات آنها را از جمله عمده‌ترین اهداف برگزاری این كنگره دانست.

وی به حضور متخصصان ایرانی خارج از كشور در كنگره اشاره كرد و گفت: همچنین آشنایی با مدرن‌ترین تجهیزات پزشكی و دارویی در نمایشگاه جنبی، ارائه جدیدترین كتب در حوزه بیماری‌های قلبی عروقی در غرفه‌های نمایشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرستاران قلب،‌ ارائه تصویری صحیح از پیشرفت‌های علمی كشور برای متخصصان خارجی از جمله دیگر اهدافی هستند كه دنبال می‌شوند.

اسلامی اضافه كرد: به عنوان مثال روش تازه درمان فشار خون برای گروهی از بیماران مبتلا در این كنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این روش اعصاب سمپاتیك را از طریق كشاله ران می‌سوزاند.دبیر علمی چهاردهمین كنگره تازه‌های قلب و عروق ایران افزود: 17 سخنران از كشورهای آمریكا، سوئیس، سوئد، كانادا، آلمان، اسپانیا و فرانسه در این كنگره شركت خواهند كرد.

دبیر انجمن علمی آترواسكلروز ایران برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرستاران را بسیار ضروری و حائز اهمیت خواند و اظهار كرد: نمی‌توان نقش پرستاران در درمان بیماری‌های قلبی عروقی نادیده گرفت. صحیح است كه با كمبود شدید پرستار در كشور مواجه هستیم. لازم است به وضعیت این گروه نیز بیشتر رسیدگی شود. معتقد هستیم درمان یك كار تیمی است و اگر با همكاری و مشاركت پیش نرود، قطعا با شكست روبرو خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری دكتر مریم مهرپویا، دبیر علمی بخش پرستاری چهاردهمین كنگره تازه‌های قلب و عروق با بیان اینكه سعی شده به جای ارائه مقاله در این كنگره از حضور سخنرانان استفاده شود، اظهار كرد: تمامی سخنرانان بخش پرستاری قلب، متخصصان و فوق تخصص‌های قلب هستند و به ارائه مطالبی می‌پردازند كه پرستاران با آنها بیشتر سر و كار دارند.

مهرپویا اضافه كرد: گواهی شركت در كنگره به پرستاران اعطا می‌شود. علاوه بر آن این كنگره دارای 12 امتیاز بازآموزی برای پرستاران و 16 امتیاز بازآموزی برای متخصصان قلب است.وی با بیان اینكه در بخش مراقبت‌های ویژه قلب در كشورهای پیشرفته به ازای هر دو بیمار، یك پرستار فعالیت می‌كند، اظهار كرد: اكنون وضعیت ما نیز بهتر شده است اما مطلوب نیست.همچنین در ادامه این نشست خبری دكتر افسون كابلی، مسوول اجرایی چهاردهمین كنگره تازه‌های قلب و عروق ایران از برگزاری سه كارگاه آموزشی در خلال روزهای كنگره خبر داد و گفت: مباحثی چون دارو در بیماری‌های قلبی، آنژیوپلاستی و درمان‌های اینترونشن از طریق درد و همچنین بهینه‌یابی، مهندسی و انفورماتیك سیستم‌های سلامت از جمله عناوین كارگاه‌های آموزشی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha