سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینكه اگر ضوابطی از سوی وزارت بهداشت برای راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای تدوین شود، اداره داروخانه‌ها به این شیوه فاقد اشكال خواهد بود، گفت: بایستی فضای لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه دارو آماده شود و داروسازان بتوانند به تنهایی اقدام به تاسیس داروخانه نمایند و دیگر نیازی نباشد تا افراد ناشایست وارد این عرصه شوند.

دكتر رهبر مژدهی آذر در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره داروخانه‌های زنجیره‌ای، اظهار كرد: داروخانه‌های دولتی تقریبا به صورت زنجیره‌ای اداره می‌شوند، متاسفانه ممكن است برخی افراد نیز وارد این زنجیره شوند كه برای احراز این مالكیت فاقد صلاحیت‌های لازم باشند.وی ادامه داد: برخی افراد ناشایست در پشت صحنه مورد حمایت قرار می‌گیرند و اقدام به راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای می‌كنند و در این میان ممكن است داروسازان به علت پیشامد مسائل اقتصادی دیگر قادر به ارائه خدمات و اداره داروخانه‌هایشان نباشند.

مژدهی‌آذر افزود: لازمه وقوع این امر این است كه مشكلات مبتلا به جامعه داروسازی حل شود.رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینكه اداره داروخانه‌ها به صورت زنجیره‌ای دارای فوایدی نیز هست، اظهار كرد: جلوگیری از به هدر رفتن دارو و منقضی شدن تاریخ مصرف آن و همچنین جلوگیری از مصرف بی‌رویه دارو از جمله محسنات اداره داروخانه‌ها به صورت زنجیره‌ای است. به عنوان مثال اگر 20 داروخانه با مدیریت واحد اداره شود، اگر دارویی در یك منطقه تقاضای مصرف نداشته باشد، می‌توان آن را به داروخانه دیگری منتقل كرد. همچنین دیگر كمبود دارو در برخی مناطق ایجاد نمی‌شود.

وی همچنین درباره علت احتكار داروهای خارجی توسط برخی داروخانه‌داران در تهران، توضیح داد: ممكن است به این علت كه محیط داروخانه به تدریج داروساز را از خود دفع می‌كند و به پشت صحنه می‌كشاند، افراد فاقد صلاحیت در این عرصه رسوخ كنند و حوادث ناگواری اتفاق بیفتد.مژدهی‌آذر اضافه كرد: متاسفانه سیاست‌های سازمان‌های بیمه‌گر و برخی ارگان‌ها باعث شده بعضی داروسازان به ظاهر جلوی صحنه باشند اما در پشت صحنه افراد ناشایست قرار گرفته باشند كه دست به هر كاری بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha