سلامت نیوز : سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس در مورد اهمیت خوردن صبحانه برای کودکان اظهار داشت: خوردن صبحانه در میزان اشتهای کودک در طی روز و توانمندی و یادگیری بسیار تاثیر گذاراست.

وی گفت: پاسخ اینکه چرا بچه‌ها صبحانه‌ نمی‌خورند را باید در خود خانواده جست و جو کرد. بچه‌ها از پدر و مادر الگوبرداری می‌کنند. وقتی خانواده تا پاسی از شب پای تلویزیون بیدار است و کودک هله هوله می‌خورد نباید توقع داشت که صبح کودک سرحال و قبراق از خواب بیدار شود و صبحانه بخورد.به گفته این متخصص تغذیه و رژیم درمانی یک ساعت بیولوژیک وجود دارد که با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا هورمون ملاتونین و سوماتوتروپین که وظیفه ترمیم، رشد و بازسازی بدن را برعهده دارددر بدن ترشح می‌شود.

وی ادامه داد: هر چه کودک دیرتر بخوابد فرصت بازسازی و ترمیم بدن که برای رشد فکر و اندیشه او ضروری است، بیشتر از دست می‌دهد.رئیس انجمن علمی تغذیه ایران تاکید کرد: از طرفی با طلوع آفتاب هورمون برای تحرک و جست و خیز ترشح می‌شود که با دیر بیدار شدن به ویژه در ایام تعطیل این فرصت طلایی از دست می رود و نتیجه چیزی جز چاقی و بی‌حالی نیست.مظهری خاطرنشان کرد: حتی در افراد بزرگسال به ویژه خانم‌های خانه داری که تا نیمه‌های شب بیدارند و از آن طرف تا ظهر می خوابند پوکی استخوان و کم‌خونی شایع‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha