سلامت نیوز : روانشناسان در یك مطالعه جدید تاكید كردند كه ورزش كردن نه تنها موجب بالا رفتن خلق می‌شود بلكه درعین حال به شما كمك می‌كند كه در مواجهه با رویدادهای پرتنش و نگران كننده، اضطراب خود را كاهش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر جی. كارسون اسمیت، استادیار دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه مریلند در این رابطه خاطرنشان ساخت: ورزش كردن به شما كمك می‌كند در برابر عوامل تنش زای روزانه تحمل و بردباری بیشتری پیدا كنید.

در این مطالعه، شركت كنندگان به دو دسته تقسیم شدند وهر كدام در برنامه یك دوره استراحت 30 دقیقه‌ای یا دوچرخه سواری 30 دقیقه‌ای طی دو روز حضور داشتند. در این مدت میزان اضطراب داوطلبان، قبل و بعد از انجام آزمایشات اندازه گیری شد.این شركت كنندگان همچنین باید در طول آزمایشات عكس‌هایی از صحنه‌های ناخوشایند و خشونت بار می‌دیدند تا اضطراب آنها پس از مشاهده این تصاویر نیز ارزیابی شود.

در پایان معلوم شد در طول آزمایشات افرادی كه 30 دقیقه دوچرخه سواری كرده بودند، سطح اضطراب پایین‌تری داشتند.این متخصصان نتیجه گرفتند كه ورزش حتی در مواجهه با تنش هم می‌تواند اضطراب و نگرانی را كاهش دهد.شرح این مطالعه در مجله «طب و علم در ورزش» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha