یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 56400
سلامت نیوز : در یك مطالعه جدید روی 1،3 میلیون مورد وضع حمل بین سالهای 1994 تا 2008 میلادی معلوم شد تعداد موارد سرطانهایی كه در طول مدت بارداری و یا بلافاصله پس از آن تشخیص داده می‌شوند، 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه هیچ شواهدی مبنی بر آسیب دیدن نوزادان در این روند مشاهده نشده است. شایع‌ترین سرطان‌هایی كه در این دوره تشخیص داده می‌شوند شامل سرطان پوستی ملانوم، سرطان سینه،‌ تیروئید و سایر سرطانهای مربوط به غدد درون ریز و سرطانهای مربوط به زنان هستند.بر اساس این مطالعه كه به سرپرستی متخصصان دانشگاه سیدنی انجام گرفته و مشروح آن در مجله بین‌المللی زنان و مامایی (BJO6) منتشر شده، نرخ سرطانهای مرتبط با بارداری در حال افزایش است و یكی از مهمترین توجیهات برای این روند فزاینده، افزایش سن بارداری و مادر شدن در زنان است.

در بیانیه این دانشگاه هم چنین تاكید شده است كه بهبود تكنیك‌های تشخیص این بیماری و افزایش تعامل با مراكز خدمات بهداشتی در طول مدت بارداری در تشخیص موارد بیشتری از سرطانهای مرتبط با بارداری نقش داشته است.این مطالعه هم چنین نشان می‌دهد كه سرطان در دوره بارداری به میزان چشمگیری با افزایش نیاز به سزارین، مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha