سلامت نیوز : دبیركل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی حفاظت از لایه اوزون، 16 سپتامبر برابر با 26 شهریور ماه، گفت: با حذف 98 درصد گازهای مخرب لایه اوزون، تاكنون از میلیون‌ها مورد سرطان پوست و آب مروارید چشم جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در پیام بان‌ كی مون آمده است: یك ربع قرن پیش، یكی از بزرگترین چالش‌ها در برابر بشریت یعنی نازك شدن لایه اوزون كه زندگی روی زمین را از گزند اشعه ماورای بنفش خورشید محفوظ می‌دارد به چیزی رهنمون گردید كه مسلما تاكنون بهترین مثال همكاری جهانی درباره موضوعی زیست‌محیطی است. پروتكل مونترال درباره موادی كه لایه اوزون را سوراخ می‌كنند صرفا موفقیتی در تحقق اهداف كوتاه مدت آن نیست، بلكه درس‌های اساسی و الهام‌ بخشی برای رویارویی با سایر چالش‌های جهانی و تبدیل آنها به فرصت‌هایی برای پیشرفت مشترك ارائه می‌دهد.

دبیركل سازمان ملل متحد افزود: پروتكل مونترال نشان‌ داده اصول بنیادین مانند سیاست‌گذاری دانش‌بنیان، رویكرد محتاطانه، مسوولیت‌های مشترك اما متفاوت و برابری در داخل و مابین نسل‌ها می‌تواند به سود تمامی ملت‌ها باشد. در این روز بین‌المللی حفاظت از لایه اوزون، اینجانب به تمامی آنانی تبریك می‌گویم كه پروتكل مونترال را به نمونه‌ای بی‌بدیل از همكاری بین‌المللی تبدیل كرده‌اند و دولت‌ها و تمامی شركا را ترغیب می‌نمایم تا همین عزم و اراده را در مورد سایر چالش‌های زیست‌محیطی و توسعه‌ای زمان ما به كار گیرند. ما به اتفاق می‌توانیم به آینده‌ای دست یابیم كه خواهان آنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha