سلامت نیوز : کیومرث هاشمی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ناهنجاری‌های قامتی علل متعددی دارند و در کل به دو دسته ناهنجاری‌های وضعیتی و مادرزادی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: ناهنجاری‌های وضعیتی به دلیل عادات غلط بدنی به وجود می‌آید؛ به عنوان مثال اگر دانش‌آموز به طور صحیح روی نیمکت مدرسه ننشیند، ممکن است ناهنجاری‌هایی ایجاد شود.هاشمی ادامه داد: ناهنجاری‌های مادرزادی در برنامه کاری ما نیست و باید دانش‌آموزانی که دارای چنین مشکلاتی هستند، تحت مداوای پزشک متخصص قرار گیرند.

وی به برنامه آموزش و پرورش برای حل مشکل ناهنجاری‌های قامتی اشاره کرد و گفت: معلم ورزش در ابتدای کار با مشاهده ناهنجاری قامتی، موضوع را به خانواده اطلاع داده و با آموزش حرکات اصلاحی، کمک می‌کند تا مشکل دانش‌آموز حل شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در موضوع ناهنجاری‌های قامتی، خانواده‌ها نقش بسیاری دارند و می‌توانند کمک کتند تا مشکلات دانش‌آموزان به طور کامل در این زمینه از بین برود.وی تأکید کرد: با آموزش مناسب به دانش‌آموزان در عادات درست بدنی، می‌توان از ایجاد ناهنجاری‌های قامتی جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha