یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 56418

طی سالهای اخیر، به جای اینکه پرداختی‌ها از جیب مردم ۳۰و از سوی دولت ۷۰درصد باشد، مردم در بسیاری از موارد هزینه‌های بیش از ۷۰درصدی را پرداخت کردند و می‌توان گفت که دولت فعلی آبروی دولتهای بعد از انقلاب را خدشه دار کرده است.

دولت فعلی آبروی دولتهای بعد از انقلاب را برده است
سلامت نیوز : دکتر عابد فتاحی در گفتگو با سینا نیوز در خصوص عملکرد دولت دهم در زمینه سلامت، گفت: اگر دولت ضعفی داشته است، این مسئله عمدی نبوده و دولتمردان می‌خواستندطی این هشت سال بالا‌ترین خدمات را ارائه بدهند و درخشان‌ترین خدمات را به نفع خود در کارنامه کاری ثبت کنند با این حال ما مشکلات زیادی را در حوزه سلامت به ویژه در دو سال اخیر داشتیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش توقعات مردم در سالهای اخیر، اظهار کرد: بزرگ‌ترین عیب دولت را می‌توان در بالابردن توقعات مردم خلاصه کرد چرا که ریاست جمهوری، قولهای زیادی را به مردم داده و سفرهای استانی به جای اینکه جای تقدیر داشته باشد، نیاز به تامل دارد.

کفه سنگین تراوزی پرداختی‌ها به سمت جیب مردم بود
فتاحی پیرامون عمده مشکلات حوزه سلامت، تصریح کرد: در حوزه سلامت سالهای بدی را در این دولت داشتیم و مردم از جیب هزینه‌های بسیاری را کردند به طوری که جای پرداختی‌های ۳۰و ۷۰درصدی از سوی مردم و دولت بر عکس شد و بیماران هزینه‌های بیش از ۷۰درصد را نیز تجربه کردند که این مسئله در تناقض با فرمایشات و تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه بیمار تنها باید به درد بیماری فکر کند و نگران مسائل مالی نباشد، است.

نگاه غیر تخصصی بیمه‌ها به سلامت
وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های سنگین در حیطه سلامت، در این دوره درد بیمار فراموش شده و علاوه بر این نگاه بیمه‌ها به این حوزه به هیچ وجه سلامت نگر و تخصصی نبوده است و این سازمان‌ها همکاری‌های خوبی را نداشتند.
فتاحی با اشاره به رابطه مستقیم میان فقر و بیماری، افزود: حتی در سالهای اخیر شرایطی فراهم شده بود که اگر کسی بیمار می‌شد، احتمال این مسئله وجود داشت که دچار فقر هم بشود که این مسئله که هر کسی که بیمار شود در معرض فقر نیز قرار می‌گیرد، بسیار خطرناک است و جای تامل بیشتری دارد.

مردم آگاهند/ سر مردم را نمی‌توان کلاه گذاشت
نماینده مردم ارومیه در بهارستان نهم با ارزیابی مثبت از آگاهی مردم در کشور، گفت: مردم آگاه هستند و امروزدر بسیاری از روستا‌ها دسترسی به اینترنت وجود دارد و افراد از سرانه بهداشت جهانی با خبر هستند بنابراین، سر این مردم را نمی‌توان کلاه گذاشت به همین منظور می‌توان گفت که دولت‌های آینده باید از این دولت، عبرت گرفته و به توان و بودجه خود نگاه کنند. وی ادامه داد: در بیشتر خرید و فروش‌ها وتجهیزات، حساب و کتاب‌ها با دلار صورت می‌گیرد و دو برابر شدن دلار طی یک روز در کشور فاجعه است، با این حال باید بگویم که صحبت‌هایم به هیچ وجه تند خویی نیست، چرا که نظام؛ نظام مردم است.

بی‌اعتقادی دولت به خانه ملت، بی‌اعتقادی به مردم
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یکی از مشکلات دولت را عدم توجه به خانه ملت دانست و افزود: یکی از ابتدایی‌ترین مشکلات این دولت را می‌توان در این نکته دید که اعتقادی به خانه ملتی‌ها ندارند و وقتی این اعتقاد نباشد، گویی اعتقادی به مردم نیست و در این دوره بهارستان به هیچ وجه مورد توجه نبود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت داری خیلی حساس و به هیچ وجه شوخی بردار نیست و نباید در این زمینه دچار غرور شد، به همین منظور دولت ابتدا باید به مدیران و وزرای خود احترام بگذارد اما متاسفانه می‌توان گفت که دولت فعلی، آبروی دولتهای بعد از انقلاب را برده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha