احتمال طلاق و جدایی در از دواج پسر با دختر بزرگتر از خود بسیار زیاد دارد، بنابراین یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشور تمایل افراد به این نوع ازدواج‌ها است.

احتمال زیاد طلاق و جدایی در ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود
سلامت نیوز : مصطفی اقلیما رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: در حال حاضر آمار ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خود در جامعه رو به افزایش است. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر را می‌توان شرایط و موقعیت مساعد مالی دختر خانم دانست.

این آسیب شناس و استاد دانشگاه ادامه داد: طبق آمار، زندگی پسر با دختر بزرگتر از خود ادامه‌دار و پایدار نبوده و این ازدواج‌ها با مشکلات زیادی همراه است. اقلیما افزود: برای خانم‌ها هم دلایل متعددی وجود دارد. یکی از این دلایل بالا رفتن سن ازدواج در آن‌ها و نبود موقعیت‌های دیگر برای ازدواج است. هدف دیگر در بین خانم‌ها برای قبول چنین ازدواجی، داشتن فرزند است.

رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: هدف اصلی از این ازدواج‌ها دوست داشتن و علاقه بین زن و مرد، تشکیل زندگی مشترک یا داشتن هم‌صحبت نیست. در واقع هدف این دسته از زوجین، ازدواج به مفهوم واقعی بدانیم. وی ادامه داد: در این ازدواج‌ها هر شخصی به منافع خود فکر می‌کند؛ بنابراین احتمال جدایی و طلاق بسیار زیاد دارد. بنابراین یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در کشور ما به صورت سالانه، تمایل افراد به این نوع ازدواج‌ها است. این افراد به دلیل قصد و نیت خاصی که دارند، به سمت این نوع ازدواج رفته و پس از رسیدن به‌ اهداف خود تصمیم به جدایی می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha