سلامت نیوز : پزشكان در یك مطالعه جدید ادعا كرده‌اند كه افزودن دوز مشخصی از باكتری‌های مفید به سینوس‌ها می‌تواند به درمان برخی از مشكلات و ناراحتی‌های مزمن سینوسی كمك كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشكان در این مطالعه كه در مجله «طب تفسیری علوم» منتشر شده دریافتند كه برخی از مشكلات سینوسی مزمن می‌تواند ناشی از نابود شدن و تحلیل رفتن باكتری‌های مفید و درعوض وجود باكتری‌های مضر و بیماری زا در سینوس‌ها باشد.

این پزشكان معتقدند كه بازگرداندن باكتری‌های مفید به سینوس‌ها به درمان این قبیل مشكلات كمك می‌كند درست همانطور كه برای درمان برخی از مشكلات خاص روده‌ای، مصرف فرآورده‌های پروبیوتیك تجویز می‌شوند و موثر هستند.

این مطالعه حاصل آزمایش روی گروهی از باكتری‌های موجود در سینوس‌های افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن سینوسی و مقایسه آنها با 10 فرد سالم دیگر است. این متخصصان گونه‌های باكتری‌های مزبور را با مشاهده و ارزیابی ژنهای آنها، شناسایی كردند. آنها دریافتند افرادی كه به مشكلات مزمن سینوسی مبتلا هستند در سینوس‌هایشان تعداد انواع باكتری كمتری در مقایسه با افراد سالم دارند و همین امر می‌تواند باعث بروز ناراحتی‌های سینوسی در آنها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha