دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 56463
سلامت نیوز : سرطان بیماری‌ای است كه باید در مورد آن كاملا هوشیار باشیم. شاید باورش سخت باشد اما تنها با چند تغییر ساده در شیوه زندگی می‌توانید از سرطان دور بمانید، به همین سادگی!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ البته اگر این توصیه‌ها را جدی بگیرید نه‌تنها از سرطان‌ها بلكه از بسیاری از بیماری‌ها و علایم ناخوشایند دور خواهید ماند.

1-تمام تلاش خود را كنید تا سالم بمانید. خوردن غذاهای سالم، فعالیت داشتن به‌صورت دایم ‌و روش سالم زیستن همه می‌تواند تاثیر مثبتی بر توانایی شما در حفاظت از انواع سرطان‌ داشته باشد. حتما آزمایش‌های لازم را انجام دهید و در مواقع لازم به پزشك مراجعه كنید.
2-می‌توانید كیفیت تغذیه‌تان را با خوردن میوه‌ سالم به عنوان پایه رژیم غذایی روزانه‌تان افزایش دهید. این‌گونه موادغذایی تامین‌كننده ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اكسیدان‌ها و مواد شیمیایی محافظ بدن هستند كه از بدن در مقابل سرطان محافظت می‌كنند. خوردن گیاهان با رنگ روشن توصیه می‌شود، زیرا حاوی مواد مغذی بیشتری هستند. یك رژیم غذایی سرشار از مواد گیاهی به طور قطع خطر ابتلا به سرطان را كاهش می‌دهد.
3-همه چربی‌ها بد نیستند اما حتما از مصرف بی‌رویه چربی‌های‌ حیوانی بپرهیزید، به‌خصوص چربی‌ كه از منابع غیرارگانیك تهیه می‌شود. احتمال وجود هورمون‌های تركیبی كه میزان استروژن را افزایش می‌دهند، در این نوع موادغذایی زیاد است. استفاده از این غذاها احتمال مستعدشدن افراد را به سرطان‌های هورمونی مانند سرطان رحم و سینه افزایش می‌دهد.
4-سعی كنید گوشت را با حرارت خیلی بالا نپزید و از سوختن آن جلوگیری كنید. حرارت بالا باعث ایجاد رادیكال‌های آزاد می‌شود كه به سلول‌های بدن آسیب می‌رساند و مقدمه ظهور سلول‌های سرطانی است. بهتر است مصرف گیاهانی مثل تره‌تیزك و شاهی را تا حد زیادی بالا ببرید، این موادغذایی به عملكرد كبد به طور چشمگیری كمك می‌كنند و از این طریق كه باعث سم‌زدایی بدن شده و هورمون‌های زاید را دفع می‌كند.
5-از سیگار بپرهیزید. سیگار باعث خلل در توانایی سم‌زدایی‌ بدن شده و البته سمومی‌ را هم وارد بدن كرده كه به پیشرفت توده‌های سرطانی كمك می‌كند و منجر به بیماری‌های دیگر نیز می‌شود.
6-از قرص‌های هورمونی هم بپرهیزید، این قرص‌ها میزان هورمون‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان هم می‌شود.
ترازو آینه سرطان‌نمای شماست
7- به طور مرتب ورزش كنید و وزن خود را متعادل نگه دارید. چربی اضافی در بدن می‌تواند میزان هورمون استروژن را افزایش دهد و باعث ذخیره شدن این هورمون در بدن شود. واضح است كه با حضور این هورمون كه موجب برخی سرطان‌های وابسته به این هورمون می‌شود، چاقی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.
8-انتخاب‌های روزانه شما می‌تواند بدنی سالم و دور از سرطان برای شما به ارمغان بیاورد. تغییرات مثبت، هرچند كوچك در زندگی شما به میزان سلامت‌تان در دراز مدت به طرز چشمگیری كمك می‌كند. پس خوب بخورید، سالم بمانید و هر روز بهتر از دیروز زندگی كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha