سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اعلام اینکه اجرای برنامه شیر مدارس طی سال تحصیلی جاری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گفت: بر اساس اظهارات مسئولان وزارت آموزش و پرورش مهم‌ترین مانع برای اجرای این برنامه، مشکلات مالی و اعتباری است.

رضا صابری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اجرای برنامه شیر یارانه‌ای در مدارس کل کشور، گفت: ارائه شیر در چند سال اخیر در مدارس، به طور حتم جزء یکی از ایده‌ها و برنامه‌های خوب در تقویت سلامت جامعه به شمار می‌رود.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه اجرای برنامه شیر مدارس در سال تحصیلی جاری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، افزود: بر اساس اظهارات مسئولان وزارت آموزش و پرورش مهم‌ترین مانع برای اجرای این برنامه، مشکلات مالی و اعتباری است.

وی با مد نظر قرار دادن مطرح شدن مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآور شد: در چند ماه اخیر حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست‌های این کمیسیون، به بیان مشکلات اعتباری این وزارتخانه پرداخت، از این‌رو هم‌اکنون تنها را برای اجرای برنامه شیر مدارس تأمین اعتبارات لازم است.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید اختصاص اعتبار برای اجرای برنامه شیر مدارس را به اجرای طرح‌های عمرانی ترجیح دهد، بیان کرد: طی سال‌های گذشته نواقصی در اجرا این طرح دیده شده و از طرف دیگر در مهر امسال این نگرانی با توجه به مشکلات مالی این وزارتخانه بیشتر شده است، از این‌رو مسئولان تدابیر مناسبی برای حل مشکلات خود بیابند.

صابری ادامه داد: توجه جهانی به کودکان و اهمیت آنان برای ساخت جامعه‌ای پویا و اینکه همه کودکان حق دارند از تغذیه خوب، محیط مناسب و مراقبت‌های بهداشتی اساسی برخوردار باشند تا در برابر انواع بیماری ها محافظت شده و از رشد و تکامل جسمی و فکری مناسب بهره مند شوند، موجب گردیده که بیشتر کشورها نسبت به راهکارهای بهبود وضع تغذیه ای کودکان جامعه، توجه خاصی داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بر لزوم اجرای برنامه شیر مدارس در سال تحصیلی جاری تأکید کرد و یادآور شد: اجرای این برنامه حتی می‌تواند خصوصیات فیزیولوژیک جامعه آینده را طراحی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha