افزایش 11 درصدی تعرفه های بخش دولتی نه تنها تورم را پوشش نمی دهد بلكه خیلی كمتر از حد عادی خواهد بود و اگر این روش ادامه پیدا كند تمام بیمارستان های دولتی به سمت ورشكستگی پیش می روند.

دكتر ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی به باشگاه خبرنگاران گفت : میزان تورم را دولت 16 درصد تعیین كرده است و میزان اجاره بها و مخارج در مطب ها و بیمارستان ها بین 20 تا 25 درصد افزایش پیدا كرده است،كه این میزان تعرفه ها نه تنها تورم را پوشش نمی دهد بلكه كمتر از حد عادی خواهد بود.
وی افزود : تمام بیمارستان های دولتی 1 تا 2 میلیارد تومان بدهی دارند بنابراین دولت باید در تعیین میزان تعرفه های بخش دولتی كار كارشناسی انجام دهد تا مشكلات بودجه ای نظام سلامت مرتفع شود.
وی تصریح كرد: وزارت بهداشت و درمان وظیفه آموزش و درمان و پیشگیری از بیماری ها را بر عهده دارد كه این خود نیازمند وجود سه وزارتخانه جدا از هم است كه بودجه جداگانه نیز داشته باشند.
دكتر خسرونیا تأكید كرد :اگر آموزش و درمان از هم جدا شوند و دولت برای آموزش و درمان بودجه جداگانه ای در نظر بگیرد  مشكلاتی در نظام سلامت و بیمارستان های دولتی نظیر كاهش كیفیت ارائه خدمات و پائین بودن كیفیت تجهیزات بیمارستانی و مسائلی از این قبیل نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha