سلامت نیوز :دبیر اجرایی كنگره بین‌المللی دندانپزشکی خاورمیانه از برگزاری كنگره از 25 تا 28 مهر ماه خبر داد و افزود: این كنگره علاوه بر اینكه باعث تبادل نظر بین دندانپزشكان مختلف می‌شود، نشان‌دهنده سطح علمی كشور نیز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر علی تاجرنیا در نشست خبری کنگره بین‌المللی دندانپزشکی، زیبایی و ایمپلنت با بیان اینكه نباید ایمپلنت را یك درمان لوكس به حساب آورد، افزود: دلیل اینكه مردم به سراغ ایمپلنت نمی‌روند این است كه علاوه بر آن كه آن را صرفا یك درمان لوكس و برای زیبایی به حساب می‌آورند باید هزینه‌های گرانی را پرداخت كنند.

وی با بیان اینكه متاسفانه در حوزه دندانپزشكی بیمه‌های تكمیلی پوشش مناسبی وجود ندارد، افزود: در حال حاضر به غیر از یكی دو شركت‌ بیمه‌ای خاص هیچ بیمه‌ای، ایمپلنت را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد و دولت باید در این زمینه بیشتر اقدام کند.تاجرنیا با بیان اینكه ایمپلنت در برخی از بیماران حیاتی است، افزود: دندان از نظر جویدن به زیبایی و در دیگر مشكلات سیستمی بدن بسیاراهمیت دارد و ایمپلنت هم در جایگزینی دندان‌ها یك درمان پیش‌رو است.

دبیر اجرایی كنگره ICOI با اشاره به اینكه اگر بخواهیم از ایمپلنت خوب استفاده كنیم باید یك میلیون تومان برای اجزا و لابراتوار استفاده كنیم، افزود: با توجه به نظارتی كه وزارت بهداشت برای ایمپلنت‌ها دارد این نگرانی وجود ندارد كه از ایمپلنت غیراستاندارد استفاده شود.به گفته وی، در درمان‌های دندانپزشكی 90 درصد هزینه خدمات را مردم و تنها 10 درصد آن را دولت می‌پردازد.

وی با بیان اینكه توزیع دندانپزشكان در ایران مناسب نیست، افزود: در حال حاضر برای هر 3500 نفر یك دندانپزشك وجود دارد كه 8000 نفر از این دندانپزشكان در تهران فعالیت می‌كنند و سرانه یك دندانپزشك به ازای هر 1000 نفر است.تاجرنیا با انتقاد از نبود دندانپزشك در تیم 17 نفره طرح پزشك خانواده،‌ افزود: این مسئله نشان می‌دهد كه وزارت بهداشت به اهمیت دندانپزشك واقف نیست.

دبیر اجرایی كنگره ICOI با بیان اینكه از سال گذشته با افزایش 40 تا 100 درصدی قیمت خدمات حوزه دندانپزشكی مواجه بوده‌ایم، افزود: این شرایط به ضرر مردم تمام می‌شود و آنها را با مشكلات بسیاری روبرو می‌كند.تاجرنیا با اشاره به اینکه بیشتر ایمپلنت‌هایی که دندانپزشکان استفاده می‌کنند باید دوره‌ها و مجوزهای آن را دریافت کرده باشند، افزود: یکی از دلایل تفاوت قیمت ایمپلنت‌ها در سطح جامعه به دلیل برند و کیفیت آن است.

وی در پایان در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی از برگزاری كنگره اظهار كرد: تاكنون به بیش از 24000 نفر دندانپزشك با ارسال پیامك و خبرنامه دندانپزشكی اطلاع‌رسانی شده است و عمده دندانپزشكان از برگزاری این كنگره اطلاع دارند و برای شركت در آن ثبت‌نام كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha