سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در انگلیس از كشف گونه جدیدی از پشه‌های خطرناك و كشنده خبر دادند كه می‌توانند تعداد قربانیان مالاریا را افزایش دهند و به شیوع بیشتر این بیماری كمك كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پشه انگل كه پیش‌تر شناخته نشده بود در آفریقا كشف شده است. وجود این حشره می‌تواند شكستی جدی برای تمام تلاش‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با این بیماری كشنده باشد.پزشكان معتقدند كه بیماری مالاریا یكی از مهم‌ترین بیماری قاتل در جهان است.متخصصان دانشكده بهداشت و طب استوایی لندن در این باره هشدار دادند كه كشف پشه‌های جدید نگران‌كننده شده است چون این حشره شبیه به پشه‌های معمولی مالاریا رفتار نمی‌كند. حشره تازه كشف شده برخلاف پشه ماده آنوفل كه عامل اصلی انتقال مالاریا است تا نیمه شب برای نیش زدن قربانی خود صبر نمی‌كند بلكه در اوایل بعدازظهر كه مردم در فضای باز هستند نیز قربانی خود را مورد حمله قرار می‌دهد.

نگرانی بیشتر پزشكان درعین حال به این خاطر است كه تاكنون نتوانسته‌اند بین مولكول دی ان آ این گونه جدید با هیچ یك از انواع پشه‌های موجود، شباهتی پیدا كنند. درواقع توالی ژنتیكی در این حشرت با تمام انواع پشه‌های انتقال دهنده مالاریا در آفریقا متفاوت است و این امر كنترل بیماری را بسیار دشوارتر می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha