سلامت نیوز :بهنوش آرام‌فر، رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مواد غذایی مثل سوسیس، کالباس، فلافل، نوشابه، نوشمک، لواشک و پفک غیر مجاز هستند و مواردی مثل آجیل، خشکبار و نان غنی شده مجاز هستند.

وی ادامه داد: مدارسی که دارای پایگاه تغذیه سالم بوده و مجهز به اجاق گاز در بوفه هستند، می‌توانند غذاهای گرم مثل آش رشته، خوراک عدس و لوبیا را با آیتم‌هایی که به آنها اعلام شده است و رعایت مسائل بهداشتی، آماده کنند.

* دستورالعمل مواد غذایی مجاز به مدارس ابلاغ شده است

‌آرام‌فر با بیان اینکه هر ساله دستورالعمل مواد غذایی مجاز و غیر مجاز بوفه‌های مدارس صادر و به مدارس ابلاغ می‌شود، گفت: امسال بحثمان این بود که یک پشتوانه قانونی ایجاد شود تا با مدیران متخلف در امور بوفه‌های مدارس برخورد شود؛ باید ضمن تقدیر از زحمات مدیران مدارس، آیتم‌ها و نکات منفی در خصوص بوفه‌های مدارس اعلام شود تا مدیران برطرف کنند.

وی تأکید کرد: اگر ضمانت اجرایی مناسبی برای بحث پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس وجود داشته باشد، تمام مشکلات آن 6 ماهه حل می‌شد؛ البته در نظر داریم به جای برخوردهای قهری، از برنامه‌های آموزشی برای مراقبان سلامت و مدیران مدارس استفاده کنیم.

* لزوم افزایش مراقبان سلامت مدارس

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: باید سعی کنیم، تعداد مراقبان سلامت در مدارس افزایش پیدا کند و روزی را ببینیم که تمام دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان هم مراقب سلامت داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر اعتباراتی در اختیار ما قرار بگیرد، می‌توانیم با افرادی همکاری کنیم تا انیمیشن‌هایی را بسازند که به صورت جذاب و با یک سناریوی جالب، تبلیغ مواد غذایی مجاز باشند و مضرات مواد غذایی غیر مجاز و ضررهای آن را برای دانش‌آموزان نشان دهند.آرام‌فر تصریح کرد: در کنار این اقدامات، نظارت نیز وجود دارد و نتیجه نظارت‌ها به مدارس منعکس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha