سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 56501

پس از گذشت بیش از سه سال از پرونده کهریزک پرونده سعید مرتضوی در آستانه ارسال به دادگاه قرار گرفت.

«مرتضوی» به‌زودی به دادگاه می‌رود
سلامت نیوز : پس از گذشت بیش از سه سال از پرونده کهریزک پرونده سعید مرتضوی در آستانه ارسال به دادگاه قرار گرفت. روز گذشته سخنگوی قوه‌قضاییه خبر داد: «مرتضوی لایحه دفاعیه خود را به بازپرس پرونده داده و به‌زودی با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه می‌رود.»اژه‌ای درباره علنی یا غیرعلنی برگزار شدن دادگاه مرتضوی اظهار داشت: «در این‌باره قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده، تصمیم‌گیری خواهد کرد.» نام سعید مرتضوی آن زمان به پرونده کهریزک گره خورد که از سوی کمیته ویژه مجلس برای بررسی حوادث بعد از انتخابات به عنوان صادر‌کننده دستور انتقال بازداشت‌شدگان روز ۱۸ تیر سال 1388 به بازداشتگاه کهریزک معرفی شد. نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه موضوعات دیگری نیز داشت. وی در پاسخ به سوالی درخصوص آزاد شدن یکی از قضات مرتبط با پرونده و اینکه تحقیقات پرونده در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: از لحاظ قانون از بیان جزییات معذورم. هر پرونده‌ای که دارای تحقیقات است فرد می‌تواند با یک قرار آزاد شود تا تحقیقات ادامه پیدا کند. الزامی نیست که هرکس دارای اتهام است تا روز محاکمه در بازداشت باشد. همچنین در قانون پیش‌‌بینی شده در چه مواردی باید الزاما بازداشت موقت صادر شود و در چه مواردی اگر بازداشت موقت صادر شد باید تا چه مدتی ‌طول بکشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ ایشان با قرار مناسب وثیقه آزاد است. همچنین پرونده در حال بررسی و تکمیل است و امیدواریم خیلی طول نکشد و کیفرخواست صادر شود و به دادگاه برود. محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به پرونده فساد بزرگ مالی نیز گفت: دادنامه صادره در این پرونده هم به شاکی پرونده و هم به وکلای محکوم‌‌علیهم ابلاغ شد و طبق تاریخ آخرین ابلاغ، مهلت اعتراض تا دهم مهرماه باقی است و چنانچه تا این تاریخ اعتراض نشود، حکم قطعی می‌شود ولی در صورت اعتراض، دیوان‌عالی کشور پرونده را مورد رسیدگی قرار خواهد داد. سخنگوی قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: امروز که دادنامه را نگاه می‌کردم، دیدم برای هشت نفر از محکومان علاوه بر حبس و رد مال، حدود پنج‌هزار‌میلیارد تومان جزای نقدی در نظر گرفته شده است که رقم دقیق آن 49‌هزار و 691‌میلیارد و 150‌میلیون ریال است. محسنی اژه‌ای گفت: در این زمینه تلاش شد که افراد ذی‌حق اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که ادعای طلبی دارند اگر بتوانند با نظارت دستگاه قضایی طلب خود را استیفا کنند و چنانچه بعد از قطعیت حکم، محکوم‌‌علیهم از پرداخت بدهی‌های خود امتناع کنند، اجرای احکام وارد می‌شود و از اموال آنها طلب اشخاص حقیقی و حقوقی را پرداخت خواهد کرد. خبرنگار دیگری پرسید با توجه به آزادی زندانیان در مناسبت‌های مختلف، آیا زندانیان در آستانه انتخابات به خاطر اعیاد مذهبی آزاد نخواهند شد؟ که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: شما از اعیاد مذهبی به عنوان مناسبت‌ها یاد کردید ولی انتخابات یکی از مناسبت‌ها نیست.

 این مناسبت‌ها در قانون ذکر شده است. ما اعیادی را پیش‌ رو داریم که ممکن است انتخابات با بعضی از این مناسبت‌ها همزمان شود ولی ربطی به انتخابات ندارد. خبرنگاری به انتشار خبری مبنی بر بازگشت مهدی هاشمی به کشور اشاره کرد و پرسید قوه‌قضاییه در بدو ورود آقای هاشمی چه اقدامی خواهد کرد؟ محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: به هر ترتیب اگر ایشان بیایند به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود و دادستان تهران به موضوع ورود می‌کنند. خبرنگاری به نقل مطلبی از مصطفی پورمحمدی مبنی بر اینکه به دلیل برخی مصلحت‌ها به پرونده آقای رحیمی رسیدگی نمی‌شود اشاره کرد که محسنی‌اژه‌ای در این زمینه گفت: فکر نمی‌کنم آقای پورمحمدی مطلبی با این تعبیری که شما گفتید گفته باشد. ادامه نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه به التهابات این روزهای بازار ارز رسید. یکی از خبرنگاران از محسنی‌‌اژه‌ای پرسید: وزیر اطلاعات و فرمانده کل سپاه بارها درباره دست ‌داشتن گروهی در قضیه اخلال در بازار ارز و سکه تذکر داده‌اند؛ آیا در این زمینه دستگاه قضایی اقدامی انجام داده است؟ وی پاسخ داد: هر موردی را که سیستم‌های اطلاعاتی به آن برسند و به ما در دستگاه قضایی ارجاع دهند به‌طور قطع و یقین برخورد قاطع و سریعی در آن موضوع خواهد شد. وی گفت: دو یا سه پرونده از مراجع اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه به ما رسیده است که در حال حاضر روند رسیدگی به آنها انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha