سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 56509

آلرژی با نشانه‌ها و علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه و ریزش اشك از چشمان در افراد تظاهر پیدا می‌كند. آلرژی در هر فرد بدون توجه به سن و جنس بروز پیدا كرده و فرد را درگیر می‌كند.

نسخه‌طبیعی مبارزه با آلرژی
سلامت نیوز : آلرژی با نشانه‌ها و علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه و ریزش اشك از چشمان در افراد تظاهر پیدا می‌كند. آلرژی در هر فرد بدون توجه به سن و جنس بروز پیدا كرده و فرد را درگیر می‌كند. علاوه بر این سایر محرك‌های طبیعی در ایجاد آلرژی نقش دارند. همچنین آلرژی تأثیری منفی بر كیفیت زندگی افراد مستعد می‌گذارد بنابراین استفاده از روش‌های طبیعی برای درمان آلرژی مفیدتر است.

مكمل‌های غذایی با باكتری‌های مفید
استفاده از پروبیوتیك‌ها مانند لاكتوباسیلوس اسید و فیلوس یكی از نخستین گام‌ها برای درمان طبیعی آلرژی به‌شمار می‌رود. پروبیوتیك‌ها در فرآورده‌های غذایی وجود دارند و به هضم غذا و ایمنی بدن كمك می‌كنند همچنین سیستم ایمنی بدن را ارتقا داده و واكنش‌های آلرژیك را كنترل می‌كنند. اغلب به عنوان تسكین‌دهنده آلرژی از آنها یاد می‌شود.

گیاه باتربور
تحقیقات نشان می‌دهد، ترپن‌ها (فرم‌های هیدروكربنی در اسانس) در گیاهان علفی وجود دارند كه دارای خواص ضدالتهابی هستند. گیاه باتربور (butterbur) دارای خواص هیستامین سیتریزین است كه بدون عوارض جانبی آرام‌بخشی مؤثری دارد و در درمان و كاهش علائم آلرژی مؤثر است.

ویتامین ث
آلرژن‌ها در بدن سلول‌های خاصی تولید می‌كنند، هیستامین در بدن مسئولیت رسیدگی به آلرژی فصلی را به عهده دارد. زیرا با شروع آلرژی فرد دچار آبریزش از بینی می‌شود مایع موكوس شروع به ترشح می‌كند. مصرف ویتامین ث در روز مانع از تشكیل هیستامین می‌شود و برای بهترین نتیجه باید آن را با بیوفلاونوئید در طول روز به اندازه 200 میلی‌گرم و برای پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن استفاده كرد.

پیاز
فلاوونوئیدهایی مانند كوئرستین كه در پیاز به وفور یافت می‌شود نه تنها به نفع رژیم غذایی فرد است بلكه در به حداقل رساندن آبریزش بینی، چشم، خارش، آسم و بیماری تب یونجه به افراد كمك می‌كند. كوئرستین در درمان آلرژی مؤثر بوده و یك مهاركننده مؤثر برای شرایط آلرژیكی به‌شمار می‌رود. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد در درمان آسم، برونشیت، سینوزیت، سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز نقش بسزایی دارد. اگر روزانه با ویتامین ث همراه باشد نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

روغن ماهی
انواع روغن‌های سالم در تشكیل هر سلول در بدن و ساخت EPA، DHA و اجزای سازنده اسیدهای چرب ضروری محسوب می‌شوند. انواع روغن‌ها خاصیت ضدالتهابی داشته و در درمان و جلوگیری از بیماری‌های قلبی مفید هستند. همچنین تأثیرات مثبتی بر كلسترول، پوست و عملكرد روده دارند. براساس مطالعات اخیر این روغن در درمان تب یونجه و آلرژی‌ها نقش دارد.

اهمیت غدد فوق‌كلیوی

ترشح آدرنالین از غدد فوق‌كلیوی در حفظ انرژی و كاهش استرس و آلرژی در بدن مؤثر است. بسیاری از مكمل‌ها در ترشح آدرنالین نقش دارند. گیاه شیرین‌بیان حاوی مواد مغذی زیادی است كه از این غدد حمایت كرده و در انطباق با استرس و عملكرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می‌كند.

توجه به رژیم غذایی
رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت افراد و درمان آلرژی دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد پیروی از رژیم‌های سالم كه سرشار از میوه و سبزیجات است مانند یك محافظ از كودكان در مقابل آسم و آلرژی عمل می‌كند، بدن همه افراد به موادمغذی نیاز دارد، برای مصون ماندن از آلرژی در طول فصل باید یك رژیم غذایی ضدالتهاب و ضدحساسیت را دنبال كرد.

منبع : ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha