شهرستان ملارد با جمعیت 500 هزار نفری خود هیچگونه مرکز درمانی دولتی و تخت بیمارستانی ندارد.

سردرگمی بیماران ملاردی‌ در بیمارستان‌های شهریار
سلامت نیوز : شهرستان ملارد با جمعیتی در حدود 500 هزار نفر حتی یک درمانگاه دولتی هم ندارد. شهروندان این شهرستان برای استفاده از مراکز درمانی به شهرهای همجواری مانند کرج و شهریار مراجعه می‌کنند و با توجه به پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی در این شهرستانها ، این بیمارستانها نمی‌توانند پاسخگوی بیمارانی باشند که از شهر ملارد به این شهرها مراجعه نموده‌اند.

مردم از نبود بیمارستان سردرگم و کلافه هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ خانم میرزایی یکی از شهروندان ملاردی به خبرنگار قانون می‌گوید: در حالت عادی ما از بیمارستان شهریار استفاده میکنیم چون ملارد حتی یک مرکز درمانی دولیت ندارد، ولی  اگر مورد اورژانسی پیش بیایید تا رسیدن به شهریار یا کرج بیمار هزار بار مرده است. مردم همه از نبود بیمارستان در این شهرستان سردرگم  شده‌اند. چرا باید در بیمارستانهای شهریار آوارهو کلافه باشیم. آقای محمودی با ابراز گلایه از نبود بیمارستان در ملارد به خبرنگار قانون می‌گوید: چرا وقتی یک شهر هنوز شهر نشده می‌ایند و آن را تبدیل به شهرستان می‌کنند ملارد علاوه بر اینکه یک مرکز درمانی دولتی ندارد بلکه یک مرکز درمانی بیمار بستر نیز ندارد و تمامی مراکز خصوصی  در صورت پیش آمدن موقعیت اورژانسی توانایی پذیرش بیمار را ندارند و تا رسیدن آن به بیمارستان دیگر شهرها با توجه به این حجم ترافیک زنده نخواهد ماند. گفتنی است 40 هزار متر مربع زمین برای ساخت بیمارستان 160 تختخوابی در شهرمارلیک شهرستان ملارد اختصاص یافته ولی تا کنون اقدامی در خصوص احداث این بیمارستان صورت نگرفته است.

 توسعه سرانه بهداشت ودرمان در ملارد ضروری است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار قانون می‌گوید: توسعه خدمات‌رسانی و افزایش سرانه‌های بهداشت در این شهرستان و روستاهای آن بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود. سعید رضا مدیحی افزود: توجه به توسعه این خدمات از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط مسئولان ذیربط انجام شود. این مسئول گفت: برخی از کمبودها در زمینه خدمات‌درمانی و بهداشتی در این شهرستان سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شود و آنان مجبور هستند بری ادامه درمان خود به شهرهای بزرگ همجوار مراجعه کنند. وی تأکید کرد: با توجه به شهرستان شدن ملارد باید خدمات آن را نیز در حد شهرستان باشد تا بتوانیم رضایت‌مندی مردم را شاهد باشیم. وی توسعه خدمات بهداشتی را در این شهرستان مهم ارزیابی کرد؛ و افزود: روند توسعه این مهم سبب ارتقای سلامت مردم خواهد شد. مدیر شبکه بهداشت و درمان ملارد در ادامه به برخی از فعالیت‌های انجام شده طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تمهیدات اندشیشده شده احداث و تجهیز آزمایشگاه سل را با اعتبار بالغ بر 150 میلیون ریال به اتمام رساندیم به طوریکه تمام آزمایشات لازم در این زمینه و در همین مکان انجام شده و در حال حاضر از اعزام بیماران به شهرستان‌های مجاور خودداری می‌شود.

مدیحی احداث و تجهیز آزمایشگاه آب شامل نمونه‌برداری‌ها و آزمایشات شیمیایی را از دیگر اقداماتی دانست که در سال گذشته در این شهرستان و در راستای توسعه خدمات بهداشتی انجام شده است. وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده سال گذشته همچنین بهره‌برداری از دو باب خانه بهداشت را در روستاهای قلعه فرامرز و ویلادشت به اتمام رساندیم. این مسئول از تشکیل اتاق هاری و گزیدگی در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با اختصاص اعتبارات لازم و در راستا تمهیدات اندیشیده شده این اتاق در ملارد راه‌اندازی می‌شود. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد گفت: همچنین در سال جاری با اقدامات انجام شده بهره‌برداری از مرکز بهداشتی و درمانی مارلیک را نیز که هم‌اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد را نیز خواهیم داشت.مدیحی در خاتمه افزود: امیدواریم هر سریعتر کلنگ بیمارستان 160 تخت‌خوابی بیمارستان ملارد به زمین بخورد تا شهروندان  در آینده نچندان دور شاهد راه‌اندازی و افتتاح بیمارستان ملارد باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha