سلامت نیوز : پویا حاجیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کمک‌های نقدی مردمی در راهپیمایی روز قدس و عید فطر که بالغ بر 7 میلیارد تومان جمع‌آوری شد، اظهار داشت: تمام این مبلغ که رقم نهایی آن نیز اعلام خواهد شد. برای خرید لوازم زندگی با استفاده از کالاهای ایرانی برای آسیب‌دیدگان زلزله صرف می‌شود.

وی افزود:  در این زمینه بر اساس نیاز‌سنجی‌های صورت گرفته یک پکیج لوازم خانگی از جمله یخچال، فرش، گاز و موارد دیگر تهیه شده است که برای آسیب‌دیدگان خریداری و بین آنان توزیع می‌شود.

تهیه شناسنامه‌های معیشتی برای زلزله زدگان

حاجیان ادامه داد: بر این اساس برای اینکه مشکلی در زمینه توزیع این لوازم زندگی بین آسیب‌دیدگان به وجود نیاید و عدالت برقرار شود با کمک سازمان داوطلبان هلال‌احمر شناسنامه‌های معیشتی برای خانواده‌هایی که دچار آسیب زلزله شده اند تهیه می‌شود تا آسیب دیدگانی که لوازم زندگی خود را از دست داده‌اند این کالاها بین آنان توزیع شود.
وی تصریح کرد: به هر حال برخی زلزله‌زدگان خانه‌ها و لوازم زندگی آنها تخریب و دچار مشکل نشده است و این توزیع لوازم زندگی برای خانواده‌هایی خواهد بود که بر اثر زلزله دچار کمبود و مشکل لوازم زندگی شده‌اند.

حاجیان به سرمای مناطق زلزله‌زده نیز که به یکی از مشکلات حال حاضر مناطق زلزله تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن موظف به تأمین اسکان موقت زلزله‌زدگان است ولی تاکنون اقدامات لازم در این زمینه صورت نپذیرفته است البته شرایط بازسازی‌های اسکان دائم بسیار خوب بوده و بی‌سابقه است.
وی گفت: ولی پس از هر زلزله‌ یا حادثه‌ای بر اساس استانداردها تا 45 روز اسکان اضطراری برای آسیب‌دیدگان باید صورت بپذیرد که هلال احمر آن را انجام داده است و بعد از آن باید اسکان موقت و در نهایت اسکان دائم انجام شود که هم اینک اسکان موقت آن طور که باید انجام نمی‌شود.

تولید چادرهای اقلیمی برای مقاومت برای سرمای 20 درجه زیرصفر

وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال‌احمر براساس مشکلات آسیب‌دیدگان اقداماتی جهت تولید چادرهای اقلیمی که می‌تواند تا زیر 20 درجه صفر کارایی داشته باشد را برای زلزله‌زدگان تولید و بین آنان توزیع می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha