سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 56546
سلامت نیوز : دکتر علیرضا کائیدی در گفتگو با سینا نیوز، با اعلام پیگیری‌های هفتگی طرح پزشک خانواده در کمیسیون بهداشت اظهار کرد: «ما این مسئله را در کمیسیون دنبال می‌کنیم و اعتقادمان براین است که طرح باید مدبرانه و عالمانه صورت گیرد چرا که اگر طرح با شکست مواجه شود، بسیار ضرر خواهیم کرد.»
نماینده مردم پلدختر در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی ادامه داد:«وزارت بهداشت باید آمادگی این مساله را داشته باشد که اگر طرح پزشک خانواده در اجرا مشکلی داشته باشد، از مجلس کمک بگیرد و با حضور در روند هفتگی کمیسیون، به نحو هر چه صحیح‌تر شرایط اجرا را فراهم کند. »

سلامت در کشور ما متولی ندارد
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به ضرورت تولیت واحد سلامت در کشور گفت: «در کشور ما سلامت متولی خاصی ندارد و اگر طرح پزشک خانواده اجرا شود سلامت متولی واحدی به نام وزارت بهداشت پیدامی کند و ذکر این نکته ضروری است که طرح نیازحوزه سلامت است و دقیقا باید اجرا شود. »

ادعای مسئولین اجرایی: مشارکت بیش از ۱۳۰ درصد مردم برخی از استان‌ها
وی ازنتایج جلسات کمیسون بهداشت با مسئولین اجرایی طرح پزشک خانواده خبر داد و افزود: «طی جلسات مشترک با معاونین وزارت بهداشت و مسئولین اجرایی طرح پزشک خانواده از مشارکت مردم در این زمینه آگاه شدیم به طوری که آن‌ها مدعی شدند برای برخی از استان‌ها میزان مشارکت مردم ۱۳۰درصد بیش از حد معمول است. »

بودجه، علامت سوال طرح پزشک خانواده
کائیدی، بودجه را اصلی ترین مسئله طرح پزشک خانواده دانست و افزود: «مسئله اصلی و مهم طرح پزشک خانواده مربوط به بودجه ومیزان اعتباربه عنوان اولویت است و این سوال مطرح می‌شود که آیا وزارت بهداشت با توجه به عظمت و فراگیر بودن طرح، می‌تواند پول اجرای آن را تهیه کند یا خیر که البته این مسئله نیاز به رسیدگی‌های هر چه بیشتر دارد. »

اجرای طرح پزشک خانواده به قیمت جان مسئولین!!
نماینده مردم پلدختر ادامه داد:«در راستای اجرای طرح، برخی از مسئولین اجرایی معتقدند که آنقدر پیرامون طرح تلاش می‌کنند که دچار مشکلات قلبی شده‌اند. »

سه قوه دراجرای طرح پزشک خانواده، دست به کار شوند
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضروریات اجرایی طرح پزشک خانواده، گفت: «به همین منظور سه قوه به ویژه مجلس و دولت باید کمک کنند تا این طرح به نتیجه برسد و در بودجه سالانه کشور نیز سهمی به خود اختصاص دهد، علاوه بر این پزشکان عمومی نیز باید خوب دیده شوند چرا که اولین برخورد بیمار طی طرح پزشک خانواده، با این پزشکان صورت می‌گیرد. »
وی از لزوم توجه به مسائل بهداشتی در طرح پزشک خانواده سخن گفت و افزود:«ما نباید در کنار درمان از مسائل بهداشتی غافل شویم به طوری که ۶۵درصد مرگ و میر‌های کشور به دلیل بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی است. »

به هیچ وجه در نسخه ۰۱ موفق نبودیم
کائیدی در پایان خاطر نشان کرد: «در زمینه اجرای نسخه ۰۱ به هیچ وجه موفق نبودیم و این مسئله نیاز به بررسی‌های هر چه بیشتر و فرهنگ سازی هر چه بهتر همانند سایر کشورهایی که طرح در آن‌ها اجرا شده است، دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha