وزیر بهداشت گفت: عقب‌ماندگی زیر ساختهای بهداشتی و عمرانی مناطق جنوب شرقی كشور كه اخیرا دچار سیل شده است ریشه در سالهای دور و زمان طاغوت دارد.

عقب‌ماندگی زیر ساختهای بهداشتی مناطق سیل‌زده ریشه در زمان طاغوت دارد
كامران باقری لنكرانی در گفت و گو با فارس، افزود: زیر ساختهای عمرانی و بهداشتی مناطق سیل زده جنوب شرقی كشور سالهاست دچار برخی گرفتاریهاست كه اگر ریشه یابی كنیم علت آن به زمان طاغوت برمی‌گردد با این وجود در زمان وقوع سیل همه مسئولان در استانداری، سازمانهای مختلف و دانشگاههای علوم پزشكی دست به دست هم دادند و بحران را كنترل كردند.
وی افزود: این اتفاق سختی بود كه اگر غفلت می‌شد ممكن بود تبدیل به یك فاجعه انسانی شود اما با هوشیاری، این بحران با كمترین تلفات و عارضه گذشت در حالی كه می‌توانستیم شاهد طغیان بسیاری از بیماریهای عفونی و مرگ و میر بالای انسانی در آن منطقه باشیم.
وزیر بهداشت اضافه كرد: میزان تلفات این واقعه با حوادث مشابه كشورهای دیگر قابل مقایسه نیست در خیلی از كشورها وقوع چنین حوادثی آمار تلفات رسمی در حد چندصد نفر دارد حال آنكه در كشور ما چنین اتفاقاتی رخ نداد.
باقری لنكرانی گفت: با این وجود لازم است با توجه به عقب ماندگی هایی كه در زیر ساختها داریم، جدیت بیشتری بكنیم، زیر ساختهای این منطقه را از نظر زیر ساختهای عمرانی، آب، برق و امكانات بهداشتی به طور جدی تقویت كنیم كه چنین برنامه‌ای هم در وزارت بهداشت و هم در ستاد حوادث غیر مترقبه در حال اجراست و ما در وزارت بهداشت بودجه ویژه‌ای برای بهبود امكانات بهداشتی این مناطق در نظر گرفته‌ایم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha